Jump to content

Dårlig kjøling av VP MD2040D - i år også...

Popeye70

Recommended Posts

Du har garantert hatt groe i drevet, ikke bare i leg men inne bak der ventilen kommer ut. Der er det god plass til blåskjell og annet faenskap til å vokse, ganske typisk om det er lenge siden belgen ble byttet. Har sett det i flere, noen så ille at jeg er overrasket over at det kom vann ut i det heletatt. 

Det er akkurat nok flow til å holde motor kjølig på tomgang og litt turtall i fri, men med engang du får belastning på motoren så blir det for lite og det går varmt. 

A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one

Taskeladden skrev 15 minutter siden:

Du har garantert hatt groe i drevet, ikke bare i leg men inne bak der ventilen kommer ut. Der er det god plass til blåskjell og annet faenskap til å vokse, ganske typisk om det er lenge siden belgen ble byttet. Har sett det i flere, noen så ille at jeg er overrasket over at det kom vann ut i det heletatt. 

Jeg staket ut endel blåskjell fra drevet i fjor vår. Det kan faktisk være jeg som dyttet en blåskjellbit lenger opp i drevet så det har blokkert gjennomstrømningen, selv om jeg prøvde å være forsiktig.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...