Jump to content

Edit History

Roger jo

Roger jo

Ikke sikkert vi vil merke noe på mange år

Norske krav

Norge har et omsetningskrav for biodrivstoff til veitransport. Hovedkravet innebærer at de som selger drivstoff (omsettere) må sørge for at 17 volumprosent av drivstoffet de omsetter til veitrafikk i 2023 er biodrivstoff. I tillegg er det et delkrav om at 12,5 prosent skal være avansert biodrivstoff.

 

Omsetter av flytende drivstoff og flytende brensler skal ved omsetning til andre formål enn veitrafikk, luftfart og fartøy sørge for at minst 10 volumprosent av totalt omsatt mengde flytende drivstoff og flytende brensler til disse formålene per år består av avansert biodrivstoff og avansert flytende biobrensel. Biogass skal holdes utenfor kravet.
Følgende typer flytende drivstoff og flytende brensler skal ikke medregnes i total omsatt mengde i første ledd:
  • a.
     
    Bensin
  • b.
     
    Tungdestillat (gassolje med tåkepunkt over 5° C)
  • c.
     
    Tungolje (mineralolje som inneholder destillasjonsrest).
Tilføyd ved forskrift 20 des 2022 nr. 2356 (i kraft 1 jan 2023).

Hentet fra Lovdata - Produktforskriften

Roger jo

Roger jo

Ikke sikkert vi vil merke noe på mange år

Norske krav

Norge har et omsetningskrav for biodrivstoff til veitransport. Hovedkravet innebærer at de som selger drivstoff (omsettere) må sørge for at 17 volumprosent av drivstoffet de omsetter til veitrafikk i 2023 er biodrivstoff. I tillegg er det et delkrav om at 12,5 prosent skal være avansert biodrivstoff.

 

Omsetter av flytende drivstoff og flytende brensler skal ved omsetning til andre formål enn veitrafikk, luftfart og fartøy sørge for at minst 10 volumprosent av totalt omsatt mengde flytende drivstoff og flytende brensler til disse formålene per år består av avansert biodrivstoff og avansert flytende biobrensel. Biogass skal holdes utenfor kravet.
Følgende typer flytende drivstoff og flytende brensler skal ikke medregnes i total omsatt mengde i første ledd:
  • a.
     
    Bensin
  • b.
     
    Tungdestillat (gassolje med tåkepunkt over 5° C)
  • c.
     
    Tungolje (mineralolje som inneholder destillasjonsrest).
Tilføyd ved forskrift 20 des 2022 nr. 2356 (i kraft 1 jan 2023).

Hentet fra Lovdata - Produktforskriften

Roger jo

Roger jo

Ikke sikkert vi vil merke nor på mange år

Norske krav

Norge har et omsetningskrav for biodrivstoff til veitransport. Hovedkravet innebærer at de som selger drivstoff (omsettere) må sørge for at 17 volumprosent av drivstoffet de omsetter til veitrafikk i 2023 er biodrivstoff. I tillegg er det et delkrav om at 12,5 prosent skal være avansert biodrivstoff.

 

Omsetter av flytende drivstoff og flytende brensler skal ved omsetning til andre formål enn veitrafikk, luftfart og fartøy sørge for at minst 10 volumprosent av totalt omsatt mengde flytende drivstoff og flytende brensler til disse formålene per år består av avansert biodrivstoff og avansert flytende biobrensel. Biogass skal holdes utenfor kravet.
Følgende typer flytende drivstoff og flytende brensler skal ikke medregnes i total omsatt mengde i første ledd:
  • a.
     
    Bensin
  • b.
     
    Tungdestillat (gassolje med tåkepunkt over 5° C)
  • c.
     
    Tungolje (mineralolje som inneholder destillasjonsrest).
Tilføyd ved forskrift 20 des 2022 nr. 2356 (i kraft 1 jan 2023).

Hentet fra Lovdata - Produktforskriften



×
×
  • Create New...