Jump to content

Kompis lånte båten og fikk store riper foran, noen tips om hvordan jeg kan få fiksa dette +ca pris?

Båtdudem

Recommended Posts

Har du forsikring hadde jeg vurdert den, da båten ser ganske ny ut. Hvis ikke er det å gjøre jobben selv.. krever litt kunnskap/erfaring for å få det helt fint. Evt så koster det noen tusen å få de som kan det til å gjøre jobben. Må se litt på hva du har i egenandel vs hva du må betale for å få jobben gjort. Det er litt pirk å få slikt strøkent. Dessuten er nye båter tynne i skroget, den ser ganske dyp ut den skaden, så må nesten vurdere hva som må gjøres og ikke litt ut ifra det. Vanskelig å gi en fasit. 

Hvor lange er ripene ? Er den lakkert ? Syns jeg ser hvit gelcoat, grunning og lakk ? Kan du ta bedre bilde og måle lengden på skaden ? 

Tipper mye er gjort for 5000kr hvis ikke det er så alt for stort og for nye skada laminat, da havner det fort på 10. Hvis det er lakk, så får du fiksa det for 2-3000, litt sparkel, litt sliping, svisj svisj, ferdig.  Største problemet er og finne folk som har tid til og ta det i disse dager, de som er seriøse, er fullbooka på denne årstiden 

Lett og fikse selv, men ett mareritt og få strøkent uten erfaring og rette verktøyet

Redigert av lang-sommerferie (see edit history)
lang-sommerferie skrev 33 minutter siden:

Hvor lange er ripene ? Er den lakkert ? Syns jeg ser hvit gelcoat, grunning og lakk ? Kan du ta bedre bilde og måle lengden på skaden ? 

Tipper mye er gjort for 5000kr hvis ikke det er så alt for stort og for nye skada laminat, da havner det fort på 10. Hvis det er lakk, så får du fiksa det for 2-3000, litt sparkel, litt sliping, svisj svisj, ferdig.  Største problemet er og finne folk som har tid til og ta det i disse dager, de som er seriøse, er fullbooka på denne årstiden 

Lett og fikse selv, men ett mareritt og få strøkent uten erfaring og rette verktøyet

Har ikke fått målt lengden på det men har ett bedre bilde. Tusen takk for tilbakemelding.F8754B24-0214-44DA-8060-D2285EA2EBD6.jpeg.27bc765d95c3eb36a502bcce382bdcb6.jpeg

PålD skrev for 2 timer siden:

Har du forsikring hadde jeg vurdert den, da båten ser ganske ny ut. Hvis ikke er det å gjøre jobben selv.. krever litt kunnskap/erfaring for å få det helt fint. Evt så koster det noen tusen å få de som kan det til å gjøre jobben. Må se litt på hva du har i egenandel vs hva du må betale for å få jobben gjort. Det er litt pirk å få slikt strøkent. Dessuten er nye båter tynne i skroget, den ser ganske dyp ut den skaden, så må nesten vurdere hva som må gjøres og ikke litt ut ifra det. Vanskelig å gi en fasit. 

Tusen takk for tilbakemelding, tror du det er mulig å kjøre den fremdeles eller tror du det leder til verre skader?

Ser ikke om det er lakk, men det der er 5000kr hvis du skal ha det strøkent, hvis du ikke er så nøye så fikser du det selv, helt etter boka, for en 500lapp. Åssen båt og årsmodell er det ? Kan hende jeg har gelcoat produsent og ral koden i hodet 

Ja du kan trygt kjøre med det der, eneste ulempa er at det kan trekke noen gram med vann og får litt salt i såret, men det sliper man vekk til høsten når man fikser gelcoat'n

Redigert av lang-sommerferie (see edit history)

Det der ville jeg ventet med til båten skal på land uansett. Da har du også god tid til å gjøre avtale med noen. Jeg kan ikke se noen fare med å bruke båten imens.

Jeg ville fikset det selv, men har respekt for at noen velger å sette det bort.

Ellers vil jeg nevne at det ofte er mye lettere å hjelpe folk når de forteller hvor de holder til når de registrerer seg på forumet . . .

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...