Jump to content

Edit History

PålD

PålD

I fjor slipte jeg ned hele jernkjølen på seilbåten. Dynket den deretter i Ferrobet, børstet den med stålbørste, og slipte over med 40 papir. Ingen synlig rust, kun grått stål. Vasket godt med aceton. La på tre gode lag epoxyprimer, og et strøk selvpolerende bunnstoff. Ble riktig så pent.

Nå i vinter har epoxyprimeren sluppet stålet i store flak, og bobler. Kan rive av 10x10 cm partier både her og der… men det er ikke tegn på rust… kan noen fortelle meg hva jeg skal bruke når ikke epoxyprimer sitter fast på støpejern? 

Alle gode råd tas imot med takk :) 

PålD

PålD

I fjor slipte jeg ned hele jernkjølen på seilbåten. Dynket den deretter i Ferrobet, børstet den med stålbørste, og slipte over med 40 papir. Ingen synlig rust, kun grått stål. La på tre gode lag epoxyprimer, og et strøk selvpolerende bunnstoff. Ble riktig så pent.

Nå i vinter har epoxyprimeren sluppet stålet i store flak, og bobler. Kan rive av 10x10 cm partier både her og der… men det er ikke tegn på rust… kan noen fortelle meg hva jeg skal bruke når ikke epoxyprimer sitter fast på støpejern? 

Alle gode råd tas imot med takk :) 

• Create New...