Bellil Startet 22.Mai.2023 Del på Facebook Startet 22.Mai.2023 Kom over denne annonsen https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=294961558 og så kom jeg til å tenke på hvilke regler som gjelder for å ligge på samme sted. Mener å ha lest at det i Friluftsloven er noe som sier at et telt bare kan stå på samme sted i tre dager. Dette kan jo virke fornuftig ut i fra at man ikke skal forringe naturen, men ligger man inntil et fjell med båt så påvirkes jo ikke naturen slik som et telt på mark kan gjøre. Så hvordan er reglene? Kan man bygge/kjøpe en flåte med hus på og la den ligge så lenge man vil inntil svaberg (utehavn) etc.? Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
J-Å Svart 22.Mai.2023 Del på Facebook Svart 22.Mai.2023 Bellil skrev 1 time siden: Så hvordan er reglene? Kan man bygge/kjøpe en flåte med hus på og la den ligge så lenge man vil inntil svaberg (utehavn) etc.? Det har vært diskutert flere ganger før på forumet, og det er mange som mener det formelt er 2 døgn, hvis man har feste i land. For svaibøyer utlagt av friluftsråd er det gjerne 24 timer. Ankring på svai på dypt vann med eget anker kommer såvidt jeg forstår ikke inn under dette, men etter 3 måneder tror jeg kommunen har endel virkemidler. Da tror jeg man kan bli nektet å ligge ved egen kai også, med et slikt flytende hus. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.