Jump to content

Edit History

tobba

tobba

Har en Raymarine Axiom Lighthouse med tilhørende Raymarine autopilot med rorføler i min Viknes 930 2016 mod. Etter tilbakestilling til fabrikkinnstillinger og ny kalibrering opplever jeg følgende: ved GOTO funksjon går båt strak kurs mot målet, mens ved vanlig autopilotbruk vandrer kursen 10-20 grader styrbord/babord. Er det noen som vet om det er noen innstillinger jeg kan ha uteglemt/satt feil? Autopilot kan betjenes fra selve enheten, fra fjernkontroll og fra hovedaxiom pluss slaveaxiom på akterdekket. Noen som har noen gode tips til meg? Ps: jeg har satt «ytelse» på innstilling av respons på autopilot.

Kommentar fra moderator:
Opprinnelig tittel, Kalibrering Raymarine Axiom, var ikke iht reglene for titler.
tobba

tobba

Har en Raymarine Axiom Lighthouse med tilhørende Raymarine autopilot med rorføler i min Viknes 930 2016 mod. Etter tilbakestilling til fabrikkinnstillinger og ny kalibrering opplever jeg følgende: ved GOTO funksjon går båt strak kurs mot målet, mens ved vanlig autopilotbruk vandrer kursen 10-20 grader styrbord/babord. Er det noen som vet om det er noen innstillinger jeg kan ha uteglemt/satt feil? Autopilot kan betjenes fra selve enheten, fra fjernkontroll og fra hovedaxiom pluss slaveaxiom på akterdekket. Noen som har noen gode tips til meg? Ps: jeg har satt «ytelse» på innstilling av respons på autopilot.

tobba

tobba

Har en Raymarine Axiom Lighthouse med tilhørende Raymarine autopilot med rorføler i min Viknes 930 2016 mod. Etter tilbakestilling til fabrikkinnstillinger og ny kalibrering opplever jeg følgende: ved GOTO funksjon går båt strak kurs mot målet, mens ved vanlig autopilotbruk vandrer kursen 10-20 grader styrbord/babord. Er det noen som vet om det er noen innstillinger jeg kan ha uteglemt/satt feil? Autopilot kan betjenes fra selve enheten, fra fjernkontroll og fra hovedaxiom pluss slaveaxiom på akterdekket. Noen som har noen gode tips til meg?

• Create New...