Jump to content

Raymarine P70 R Autopilot kalibrering

tobba

Recommended Posts

Har en Raymarine Axiom Lighthouse med tilhørende Raymarine autopilot med rorføler i min Viknes 930 2016 mod. Etter tilbakestilling til fabrikkinnstillinger og ny kalibrering opplever jeg følgende: ved GOTO funksjon går båt strak kurs mot målet, mens ved vanlig autopilotbruk vandrer kursen 10-20 grader styrbord/babord. Er det noen som vet om det er noen innstillinger jeg kan ha uteglemt/satt feil? Autopilot kan betjenes fra selve enheten, fra fjernkontroll og fra hovedaxiom pluss slaveaxiom på akterdekket. Noen som har noen gode tips til meg? Ps: jeg har satt «ytelse» på innstilling av respons på autopilot.

Kommentar fra moderator:
Opprinnelig tittel, Kalibrering Raymarine Axiom, var ikke iht reglene for titler.
Redigert av tobba (see edit history)

Du har sannsynligvis feil verdier for rudder gain og counter rudder. Kan kanskje også være kompassproblemer. 

Når du velger GOTO brukes GPS data, dette gjør at piloten regulerer bedre. 

Du burde oppgi navnet på autopiloten, ikke Axiom i overskriftenc, problemet er autopilot relatert ikke Axiom relatert. Var bare tilfeldig at jeg åpnet posten, hvis det hadde stått autopilot i overskriften hadde jeg garantert kikket på dette. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...