MYVIVERA Startet 22.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2023 (redigert) Hei. Jeg har en sleipner SP 95TI baugthruster som henger seg opp en sjelden gang. Det har skjedd bare tre ganger hittil i år. Holder joystick en vei og slipper den, men thrusteren stopper ikke, drar da joystick motsatt vei, men da henger thrusteren den andre veien. Litt frem og tilbake så stopper den. har hatt opp joystick, men den virker ok tilsynelatende. jeg har sjekket koblinger på joystick og thruster. det sittet ett stort relé og ett lite relé på thrustermotoren. Det store relé er en sammensatt enhet, men er nok to delt vil jeg tro. Ett for hver vei. Jeg tenker at det skal mye til for at denne ville hengt seg opp begge veier, så jeg mistenker det lille relé. Er litt usikker på funksjonen til det lille relé. Legger med bilde. Stort relé over, lite relé under. Får også kjøpt begge disse releene ferdig monter på braket. noen tanker eller erfaring med dette problemet? Redigert 22.Mai.2023 av MYVIVERA (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mortentr Svart 23.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2023 Ta kontakt med support hos Sleipner motor. Telefontid 13-15 på hverdager for sluttbrukerne. Har fått veldig gode svar der selv. Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 24.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2023 Da var ett nytt forsinkelses -relé kjøpt inn, så da for man se om det var der problemet ligger. Sitér dette innlegget Link to post
mortentr Svart 24.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2023 Send gjerne en update etter litt erfaring med det nye. Ser ut som om thrusteren din er produsert i 2005 hvis jeg tolker bildet korrekt. Har selv helt lik i en båt fra 2008, så greit å vite hva som eventuelt venter :) Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 25.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2023 Det stemmer mortentr. 2005 mod. Førstegang brukt i 2006. Sleipner thruster baug og akter så dobbel joystick. Da hjalp det ikke å bytte forsinkelses- relé, altså det lille relé. Trusteren hang seg opp igjen i dag. jeg har nå byttet om på joystick på flybridge og nede, så da er det bare å se om det er der feilen er. Problemet er at den thrusteren henger seg opp bare av og til, man vet ikke når neste gang er. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2023 Har du OK spenning inn på trusteren når den kjøres? Jeg har hørt om tilfeller der truster har hengt seg opp ved lav spenning. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
MYVIVERA Svart 26.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2023 Ja det er bra spenning. Har ikke hatt problemer etter at jeg byttet joystick etter mange tester i dag med den andre oppe på flybrige, så jeg satser på det er joysticken som er dårlig enn så lenge. Så får tiden vise siden den ikke hang seg opp hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
MYVIVERA Svart 10.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2023 Da var dette problemet løst. Det var joysticken som var dårlig og førte til at thrustern hang seg opp. kjøpt inn ny fra seatronic 2900 kr og montert. Nyeste joystick fra sleipner er nå svart, men det passet bra. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2023 Jeg har hørt at disse joystick'ene har gitt en del problemer opp gjennom årene. Det samme gjaldt trykkpanelene de første årene de var på markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.