dennrick Startet 26.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2023 Tja.... Dette er vel en sak jeg ikke har tenkt på etter å ha vært i båt siden 2006. Men saken er den at vi har lagt 2 puter et sted i nærheten av der hvor Admiralen la igjen sminkespeilet sitt forrige søndag. Så har det vært sol og fint vær og så har det blitt varmt. Sminkespeilet har vel akkurat den formen som gjør at dette er mulig. Tenkte jeg bare ville nevne det. Jeg så ikke denne komme. Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Hulda Svart 26.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2023 Vi satt for noen år siden inne i Hulda da det begynte å ryke i et hjørne oppe i taket. Synderen var et 'barberspeil' av typen som forstørrer. Link to post
MYVIVERA Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Oi.. se der ja. Rette stoffet der så hadde hele båten brent opp. typisk kvinnfolk ??. (Spøk) Link to post
SveinHa Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Har også sett tilsvarende på båter med vindu i kalesjetaket der en liten vannpytt gjorde samme jobben... Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Lars Moe Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Ja det er skummelt. Alt som kan reflektere sollys kan under rette forhold fungere som brennglass. Link to post
tobixen Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 En vannpytt tilogmed ... og det på nordlige breddegrader. Skummelt. Jeg er alltid livredd for at barna skal leke med kikkerten og så bare la den ligge henslengt på et sted hvor sola kan gripe tak. Men tross alt, selv om skadepotensialet er veldig stort med kikkerten, må vel sola stå sånn nogenlunde rett på linsa for at det skal bli noe effekt, mens parabolformede gjenstander kan fange opp sola fra et større vinkelområde. Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Jens_P Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Opplevd tilsvarende med duggvifte som var festet med sugekopp. Sugekoppen var av klar plast og fungerte som linse. Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Jannmar Svart 27.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Jeg har en rund stålvask som denne i båten. En dag jeg var i båten ( lå til kai), begynte det å ryke godt fra vasken. Jeg hadde ei hvit fille liggende i vasken, og da jeg så ned i vasken, så jeg at vasken reflekterte sola til et konsentrert punkt på filla, og på filla var det brent et hull og kanten rundt dette hullet glødet! Etter som jeg var til stede da det skjedde så var det jo bare å ta filla ut av vasken, så var situasjonen under kontroll. Det første jeg gjorde etterpå var å legge ei plate over vasken, og da jeg kom hjem, lagde jeg et lokk av 12mm kryssfiner som passet til kummen. Dette lokket ligger nå alltid på kummen når den ikke er i bruk. Denne kummen er innendørs, men sola skinner jo gjennom vinduene, så en slik parabolformet blank kum er skumle greier! Link to post
dennrick Svart 27.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2023 Nyttig erfaring, tross alt. Det blir å passe på hvor man legger fra seg briller og andre potensielt destruktive virkemidler heretter? Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Jens_P Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Mye å passe på i godværet, her skjermdump fra Tønsbergs blad: Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn