Alias_Knagg Startet 30.Mai.2023 Del på Facebook Startet 30.Mai.2023 Jeg ser at temaet "tokomponent skum" er en gjenganger her. Nå tok jeg et kjappt søk, og snublet over denne her: https://www.soudal.no/pro/produkter/fugeskum/2k-fugeskum/soudafoam-2k Man skrur på bunnen for å bryte en indre kapsel, rister og må bruke inne 5 min. Gir ca 25L 10L og har 70-80% lukkede celler står det. Er det noen her som har brukt dette og kan dele erfaringer? Min konkrete bruk nå er å fylle bunnen av et tomrom i et "skott" i kjølen, slik at vann kan renne ut av et nytt dreneringshull når jeg spyler i båten. Noen som tør gjette på om 70% lukkede celler er nokk til at dette ikke vil bli en våt gugge som aldri tørker? Edit: gir 10L per boks ikke 25L Sitér dette innlegget Polar 20 (1989) med Volvo Penta 2002 på Oslofjorden og i Øsfold Link to post
Alias_Knagg Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Oppdatering Nå snakket jeg nettopp med importør og fikk beskjed om at dette ikke er i normal handel fordi det ikke kan selges "over disk" uten en godkjent norsk etikett, og det har de ikke volumet for å forsvare å lage. Man kan evt. kjøpe direkte fra dem, men da må man bestille en kasse eller så. Dette er visstnok et produkt man bruker i tyskland for å montere innerdører uten skruer, men det gjør man ikke her til lands så derfor får de ikke solgt noe. Litt sånn Høna & Egget altså. Kan man bestille denslags "trykkbokser" på eBay mon tro?.. Sitér dette innlegget Polar 20 (1989) med Volvo Penta 2002 på Oslofjorden og i Øsfold Link to post
index Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 Med tanke på hvor mange eldre båter som har fått problemer med vannopptak i såkalt lukkede celler i skummet, så er kanskje ikke dette veien å gå? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Alias_Knagg Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 index skrev 12 minutter siden: Med tanke på hvor mange eldre båter som har fått problemer med vannopptak i såkalt lukkede celler i skummet, så er kanskje ikke dette veien å gå? Det kan du si. Jeg har ikke lest så mye om denslags problemer. Det indikerer kanskje at en slik "skum plugg" ville måtte glasses inn eller forsegles samme hvilken % lukkede celler det måtte være. I alle tilfelle ville dette skummet ha den fordelen at det kan fylle større volumer med en jevn skum-struktur på en gang. Vanlig fugeskum anbefales bare å fylle 3-5 cm av gangen leser jeg. Sitér dette innlegget Polar 20 (1989) med Volvo Penta 2002 på Oslofjorden og i Øsfold Link to post
VirtualMe Svart 30.Mai.2023 Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 5 hours ago, Alias_Knagg said: Nå snakket jeg nettopp med importør og fikk beskjed om at dette ikke er i normal handel fordi det ikke kan selges "over disk" uten en godkjent norsk etikett, og det har de ikke volumet for å forsvare å lage. Man kan evt. kjøpe direkte fra dem, men da må man bestille en kasse eller så. Fikk du noen indikasjon på pris? Sitér dette innlegget Link to post
Alias_Knagg Svart 30.Mai.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2023 VirtualMe skrev 12 minutter siden: Fikk du noen indikasjon på pris? Nei, men prisen på nettet er ikke så avskrekkende. 46 EUR for 5 bokser, så det doble i Norge da antagelig :-) Ser ut som det finnes andre merker fra selgere som sender. Trodde ikke det var helt greit å sende sparaybokser i posten.. Sitér dette innlegget Polar 20 (1989) med Volvo Penta 2002 på Oslofjorden og i Øsfold Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.