Grand Banks jr Startet 31.Mai.2023 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2023 Båten står fremdeles på land. Godt plantet på krybba. I dag tok jeg av presenningen, og jenta på 7 ville gjerne opp i båten. Så vi tok en tur oppi for å måle sengelengder etc. Jeg la meg ned i forpiggen for å måle lengden, og vipps gynget det. Jenta på 7 la seg i sengen sin, og sa det gynger. Nå går både hun ig jeg rundt i kabinene, og begge føler at det gynger. Opplever du det slik? Hvorfor føler kroppen det? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
J-Å Svart 31.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2023 Det er fordi det er en køye og ikke en seng . Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 31.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2023 Fantombølger Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 31.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2023 Båten ligger jo på sjøen året rundt, så ingen tid i køya de to dager den er ope å bli smurt hehe Men er ikke det litt sent å komme igang med båten nå @Grand Banks jr Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Grand Banks jr Svart 31.Mai.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2023 Okkaby skrev for 2 timer siden: Men er ikke det litt sent å komme igang med båten nå På sett og vis, men kombinasjonen av mye jobb, kone med prosjektjobb, unger i diverse aktiviteter og et hus og tomt som stadig trenger stell, gjør at tiden ikke strekker til. Har ikke hatt fiskebåten ute i vinter heller... Satser på å få hjelp av ungdommene til å få båten ferdig. Men lurer stadig på hvorfor kroppen innbiller seg at båten ligger på vannet når jeg er nede i en kabin... Har alltid vært slik, men forstår ikke hvorfor... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
casie Svart 31.Mai.2023 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2023 Opplevde det samme senest i dag. Må være noe med at hodet forventer at det skal være litt bevegelse Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Dette har jeg også følt når båten står på henger i naustet! En annen ting jeg opplevde da jeg var i marinen om vi hadde vært i rom sjø over lengre tid så gynget det når vi kom inn i små rom! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
S/Y Emma Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Siden jeg bor i båten, blir det helt motsatt: Når båten står på land, blir det utrolig merkelig å gå om bord siden alt står helt stille. Man merker veldig godt at den naturlige fjæringen i båten er borte når man tråkker på dørken. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Sandebukta Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Sansene husker det meste. Jeg trenger f.eks. bare å høre noen si "Captain Morgan og varm cola" så settes diverse kroppslige reaksjoner i gang... Sitér dette innlegget Askeladden 14, GH14, Huwa 26, Sagen 30, Joro stål 35, Beach craft 46 Link to post
Stormwatch Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Husker det gynget hvert år vi kom på land etter flere ukers sommerferie ombord.. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Stormwatch skrev for 2 timer siden: Husker det gynget hvert år vi kom på land etter flere ukers sommerferie ombord.. Sånn har jeg det også. Kan være nok å stå i fiskebåten og fiske en hel dag, så gynger det mange steder på land etterpå. Rare greier... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
tobixen Svart 2.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2023 "landgynging", særlig dersom man har vært lenge ute på bølgene og kommer inn på et lite rom, det er helt normalt. At man føler at båten gynger mens den står på land, det har jeg aldri hørt om før. Det er jo ellers svært variabelt hvor mye det gynger, vi ligger ofte for anker eller i gjestehavn på helt flatt vann, og båten er såpass stor og tung at det blir minimalt med bevegelse i båten når man forflytter seg i den. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.