Jump to content

Føler du at det gynger i båten - når den står på land?

Grand Banks jr

Recommended Posts

Båten står fremdeles på land. Godt plantet på krybba. I dag tok jeg av presenningen,  og jenta på 7 ville gjerne opp i båten. Så vi tok en tur oppi for å måle sengelengder etc. 

Jeg la meg ned i forpiggen for å måle lengden, og vipps gynget det. 

Jenta på 7 la seg i sengen sin, og sa det gynger. 

Nå går både hun ig jeg rundt i kabinene, og begge føler at det gynger.

Opplever du det slik?

Hvorfor føler kroppen det?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Okkaby skrev for 2 timer siden:

Men er ikke det litt sent å komme igang med båten nå

På sett og vis, men kombinasjonen av mye jobb, kone med prosjektjobb, unger i diverse aktiviteter og et hus og tomt som stadig trenger stell, gjør at tiden ikke strekker til. Har ikke hatt fiskebåten ute i vinter heller... 

Satser på å få hjelp av ungdommene til å få båten ferdig.

Men lurer stadig på hvorfor kroppen innbiller seg at båten ligger på vannet når jeg er nede i en kabin... Har alltid vært slik, men forstår ikke hvorfor...

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)

Stormwatch skrev for 2 timer siden:

Husker det gynget hvert år vi kom på land etter flere ukers sommerferie ombord.. :giggle: 

Sånn har jeg det også. Kan være nok å stå i fiskebåten og fiske en hel dag, så gynger det mange steder på land etterpå. Rare greier... 

"landgynging", særlig dersom man har vært lenge ute på bølgene og kommer inn på et lite rom, det er helt normalt.  At man føler at båten gynger mens den står på land, det har jeg aldri hørt om før.

Det er jo ellers svært variabelt hvor mye det gynger, vi ligger ofte for anker eller i gjestehavn på helt flatt vann, og båten er såpass stor og tung at det blir minimalt med bevegelse i båten når man forflytter seg i den.

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...