Jump to content

Draco 1800 med VP AQ151, elskjema?

Joaber900

Recommended Posts

Heisann, 

jeg har nylig kjøpt en prosjekt draco 1800 med Volvo penta aq151 som jeg sliter litt med og få til å starte.

jeg er rett og slett usikker på hvem kabel som skal hvor i tenningen og gjerne en oversikt over sikringer/koblingsskjema . 

Håper noen kan hjelpenmrg her! 

jeg skal ta bilder i morgen😊

Du må nesten bare følge ledningsskjema du har fått postet her om du skal finne ut hva alt sammen er, samtidig ta høyde for at fargekoder ikke nødvendigvis ikke stemmer og det er tydelig at noen har lappet på det tidligere. 

De løse kontaktene der ser ut som de kan tilhøre powertrimpumpe med releer for opp og ned, sammen med de løse hydraulikkslangene.

Bildene du postet har ikke med original kobling av motoren å gjøre. Originalt opplegg finnes i manualen linket lenger opp.
Ser ut som om det originalet panelet er erstattet med hjemmelaget opplegg.
Du må sammenligne fargekoder i kabelstokken fra motoren.

Joaber900 skrev for 4 timer siden:

Er det elektrisk bensinpumpe på den eller hvordan fungerer det?

Ikke originalt, men dette ser som sagt ut til å være hjemmegjort. Spørre selger av båten?

• 2 uker senere...

Draco laget egene ledningsnett ut fra Volvo sine kabelstokker på noen av modellene sinne. Hvis du ser på side 24 i dette dokumentet (side 22 i pdf) https://www.flatsea.no/draco/downloads/draco-instruksjonsbok-1989.pdf

Finner du nok svar på det meste bak i dashbordet ditt. Som flere har nevnt over her, mangler det en hyrdraulisk pumpe for trim/tilt baki der, de tomme relesokklene hører også til pumpen og dens funksjon. Dette er beskrevet i volvomanualen for motor/drev kombinasjon. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...