512m Startet 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2023 Så da jeg har båten men ikke erfaring så må jeg spørre. Hva er potensialet i denne båten med rett propell, lift og tilt Jeg tror p.d.d at den ikke en gang runder 38kn. Hva er feil her mo`n tro. Nå husker jeg i farten ikke hva den har på max turtall men jeg regner med at det er en del av forklaringen. Jeg er heller ikke sikker på om senter av propell er i rett høyde i forhold til bunn av akterspeilet. Setter pris på innspill. Petter Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 45-50kn, om alt er som det skal. Og så høyde på montering og propell. Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Hvis det en av de gamle 3b trimma motorene, så burde 55-60knop være oppnåligt. Jeg ville jakta på en 26-27" winrace cleaver. Med lift, så er ikke høyden noe å tenke på, det justerer du hele tiden når du kjører Men jeg ser du er fra Skien, jeg er fra p-town og kan sikkert se på båten en eller annen dag Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Får du hjelp av @lang-sommerferie så kommer du nok langt... ..for ikke å snakke om raskere frem... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
alfaalfa Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 lang-sommerferie skrev 20 minutter siden: Hvis det en av de gamle 3b trimma motorene, så burde 55-60knop være oppnåligt. Jeg ville jakta på en 26-27" winrace cleaver. Med lift, så er ikke høyden noe å tenke på, det justerer du hele tiden når du kjører Noe optimistisk før man vet hva 90hk betyr... men er det en grei motor går 45-50kn Skroget på disse liker vel ikke set-backet til lift. De blir litt baktunge. Ville gått for fixed - men for all del... Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 alfaalfa skrev 27 minutter siden: Noe optimistisk før man vet hva 90hk betyr... men er det en grei motor går 45-50kn Skroget på disse liker vel ikke set-backet til lift. De blir litt baktunge. Ville gått for fixed - men for all del... Derfor jeg sier hvis det er en av de gamle 3b trimma :) iogmed at den er nevnt som sprek, så er det kansje en av de ? 90yamaha føles jo ikke sprek ut orginal r20'n jeg hadde, var meget glad i liften. Men når den gikk i løp, så hadde den ikke lift Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 hydrolift brosjyra mi fra ca 89-90 oppgir 49 knop med 90 hk yamaha.. I tillegg til motorens tilstand så har jo båtens tilstand mye å si - er vel ikke mange båter som når "brosjyrefarta" etter 30 år.. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
512m Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Så flott. Da har den potensial til noe mere en de 38. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 3.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2023 @alfaalfa det er vakkert det her, skulle aldri solgt den r20'n jeg hadde, med 8" setback og ballasttank i nesa så blei det den morsomste vbunneren jeg noen gang har kjørt, kunne tilte vekk 4knop å fly så høyt at det var galskap :p mye setback er en fin juksemetode for mye løft og fartsfølelse, men det straffer seg i litt sjø da. Men jeg har ikke vært å sett på t17 det gjelder ennå, men skal garrantert finne endel knop :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.