Jump to content

hva er fartspotensialet til hydrolift T17 med en sprek 2008 yamaha 90 ( Med lift og tilt)

512m

Recommended Posts

Så da jeg har båten men ikke erfaring så må jeg spørre. Hva er potensialet i denne båten med rett propell, lift og tilt 

Jeg tror p.d.d at den ikke en gang runder 38kn. Hva er feil her mo`n tro. Nå husker jeg i farten ikke hva den har på max turtall men jeg regner med at det er en del av forklaringen. Jeg er heller ikke sikker på om senter av propell er i rett høyde i forhold til bunn av akterspeilet. 

Setter pris på innspill. Petter

lang-sommerferie skrev 20 minutter siden:

Hvis det en av de gamle 3b trimma motorene, så burde 55-60knop være oppnåligt. 

Jeg ville jakta på en 26-27" winrace cleaver. Med lift, så er ikke høyden noe å tenke på, det justerer du hele tiden når du kjører 

Noe optimistisk før man vet hva 90hk betyr... men er det en grei motor går 45-50kn

Skroget på disse liker vel ikke set-backet til lift. De blir litt baktunge. Ville gått for fixed - men for all del...

alfaalfa skrev 27 minutter siden:

Noe optimistisk før man vet hva 90hk betyr... men er det en grei motor går 45-50kn

Skroget på disse liker vel ikke set-backet til lift. De blir litt baktunge. Ville gått for fixed - men for all del...

Derfor jeg sier hvis det er en av de gamle 3b trimma :) iogmed at den er nevnt som sprek, så er det kansje en av de ? 90yamaha føles jo ikke sprek ut orginal 

r20'n jeg hadde, var meget glad i liften. Men når den gikk i løp, så hadde den ikke lift r20-2.jpg.e32b5d69c871cf030c115d5628e0d501.jpg

hydrolift brosjyra mi fra ca 89-90 oppgir 49 knop med 90 hk yamaha..  

I tillegg til motorens tilstand så har jo båtens tilstand mye å si - er vel ikke mange båter som når "brosjyrefarta" etter 30 år..  :giggle:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

@alfaalfa det er vakkert det her, skulle aldri solgt den r20'n jeg hadde, med 8" setback og ballasttank i nesa så blei det den morsomste vbunneren jeg noen gang har kjørt, kunne tilte vekk 4knop å fly så høyt at det var galskap :p mye setback er en fin juksemetode for mye løft og fartsfølelse, men det straffer seg i litt sjø da. Men jeg har ikke vært å sett på t17 det gjelder ennå, men skal garrantert finne endel knop :) 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...