__jallis__ Startet 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2023 Sitter og kikker litt på sjøkart i OpenCPN med siste kart fra o-charts. Legger merke til at nær sagt alle holmer og skjær mellom Kristiansand og Oslo er omringet av en rosa stiplet strek som indikerer område med hastighetsbegrensning, stort sett 5 knop. Finner ikke tilsvarende områder i kartet når jeg kikker på Ryfylke og lengre nordover. Er dette noe som er spesielt for sørlandet? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Det er overlatt til kommunene å fastsette fartsgrense for fritidsfarøy utenfor farleder. Mange kommuner på Østlandet har innført 5 knop nærmere land enn 50m (noen 200m). Forsåvidt greit nok. Men i mitt område er det flere sund som er grense mellom to kommuner. Og kommunene her er ikke enige. Så det ligger an til forskjellig fartsgrense på hver side av flere sund, og forskjellig fartsgrense for yrkesbåter og fritidsbåter. Noen vil også ha sesongavhengig fartsgrense. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 https://kystverket.no/sjovegen/batfart/ Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Båtfart appen viser hvor det er fartsgrense og varsler om man kjører for fort Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Å skulle onkel være ute, så gir de nok også beskjed i lag med en hyggelig regning i innboksen hehe Sitér dette innlegget Link to post
__jallis__ Svart 2.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2023 Hadde forsåvidt fått med meg dette med lokale fartsgrenser, men var mer overasket at det politikerene bestemte faktisk resulterte i at alle knauser fikk en rosa ring rundt seg i kartet mitt. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 2.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2023 tipper det er markering av pride... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.