Kaptein Skalle Startet 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2023 Hei sjøfolk ! lurer på hvilken gearkasse jeg har, har blitt fortalt at den skal ha 15-.40 vanlig olje, men tidligere eier sa den skal ha gearolje ! som f.eks 80w-90. Motoren er tamd 31 a. Den har skaft . Noen så har peiling ? Kommentar fra moderator: Opprinnelig tittel, volvo penta gearkasse, var ikke iht reglene for titler. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 MS3 eller MS4 ? Vanskelig å se forskjell, og de skal ha forskjellig olje ! På noen motorer står girkasse betegnelse på motor label. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Skalle Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 hei ! skal se på motoren ! Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Skalle Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Jeg fant nå et dokument, ser ut som MS4 ! Takk for svar J-A ! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 1.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Trodde 31A kom med MS3. Men mulig jeg tar feil. Hvis det er MS3 så kan det brukes både med motorolje og med girolje. VP sa motorolje til privatbruk, og kom med informasjon om å bruke girolje ved yrkesbruk. Mitt MS3 brukes med motorolje. For øvrig viktig å bytte sinkanoden som er i giret (!). Mange som glemmer den. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Kaptein Skalle Svart 1.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2023 Det er mulig, det har vært tidligere Tamd 31 B her. Er det også Ms 3 ? Hva mener du om zinkanoden, er den inni ? Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 2.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2023 7 hours ago, Kaptein Skalle said: Det er mulig, det har vært tidligere Tamd 31 B her. Er det også Ms 3 ? Hva mener du om zinkanoden, er den inni ? Dette er et MS3B gir 850276, ha på motorolje Sink anodene i giret er skrudd i enden av disse to boltene Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Skalle Svart 2.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2023 Se det ja. Takk for hjelpen kvilhouse! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.