Jump to content

Vurderer utleie av NW370C i sommer

BingoBonzo

Recommended Posts

Er på jakt etter tips og råd i forhold til utleie av båt. Har en NW370C som jeg ønsker å selge eller å leie ut i sommer pga lite personlig bruk.

Skal sjekke med forsikringsselskap (Gjensidige) om evt nødvendige tilleggsdekninger.

Er det andre ting som er viktig å tenke på? Noen som har linker til gode leiekontrakter?

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Hadde tenkt meg nøye om og i så fall vurdert meget nøye hvem jeg hadde leid ut til.  
En ting er gode kontrakter og forsikring, en annen ting er å måtte ordne opp i ting som kanskje ikke er åpenbart ved tilbakelevering men som viser seg over tid og kanskje/ kanskje ikke har noe med utleien å gjøre.    

det er en kompleks båt du har med noen år på nakken, eldre drev osv antar jeg som kan koste mye tid og penger å ordne opp i.   Noen forstår behandler ting med forsiktighet.  Andre gir mer f… eller mangler erfaring og blir kanskje stresset i en trang gjestehavn i juli og bruker ørten pang-pang giringer og mye spak for å komme seg på plass.   
Om batteriene har vært kjørt helt i kjelleren og hvor mange ganger er typisk eksempel på ting som er vanskelig å plassere ansvar for i etterkant.   

som sagt hadde vurdert meget nøye hvem om jeg skulle leid  og hadde antagelig sovet dårlig de ukene :pray:

Mvh. SAP

Enig med SAP sine betraktninger, selv om vi leide ut motorbåten vår ved tre anledninger. Den ene leietakeren leide den to av disse tre gangene. Det gikk bra, men jeg var veldig nøye med de som leide, og hadde flaks. Begge hadde eiet store motorbåter tidligere, og hadde god erfaring. Dette var et kriterie fra min side.

Han som leide båten to ganger hadde ihht andre på brygge brukt hele den siste leiedagen på brygga til å vaske og shine båten. Var som å få tilbake ny båt.

Jeg husker at Gjensidige ikke tillot utleie, så vi havnet i IF på et tidspunkt. Jeg husker ikke helt når vi leide ut.

Når det gjelder kontrakt, så brukte vi den fra forbrukerrådet. Depositum satte vil til egenandel på forsikringen.

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...