Jump to content

Har fått hull i "soltak" kalesjen...tips til firmaer som kan sy ny i Stavanger/Sandnes området?

LindaBy

Recommended Posts

Er kalesje sterk kok til at det er noen vits å sy den?

Jeg fikk nesten identiske skader forrige uke, bare litt flere steder. Konkluderte med at den nok hadde vært fugler der og hakket og revet i kalesje. Det var fugledritt der og opphevet strimmel var flere steder ca 20-30 cm lang, som vel er ca så høyt en måke kan løfte nebbet.

Hadde ca 6 stk lange revner. Uka før det igjen kom det en kort revne på ca 4 cm midt på taket et sted der det er helt ulogisk å få hull, men hvor det nok er blitt hakket innser jeg i ettertid.

Ved håndtering av kalesje skulle det nå veldig lite til før man hører rivelyd, så jeg tenkte at om den lappen då ryker den kjapt på nye steder.

Så da bestilte jeg ny kalesje på Din Båt i Tønsberg, som har mye til mitt båtmerke. De hadde den på lager og var billigst av de 3 jeg undersøkte. De hadde også billigst frakt på kun 149 kr, men jeg valgte å hente selv fordi det går raskere enn posten. Har montert den og er godt fornøyd.

Hansen protection var dyrere og kunne levere i uke 24 eller 25. Fordelen med dember at de syr og derfor mot ekstra betaling kunne modifisert etter mine ønsker.

Agder kalesjer var litt dyrere enn vinneren og kunne bare levere uten sidevinduer. Det er veldig rart, for kalesja jeg kjøpte hos Din Båt er faktisk med sidevinduer og er merket med Agder Kalesjer.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...