Humminbird Startet 4.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2023 Hei Er det noen som vet om en rimelig DAB-radio som vil være plug & play som erstatning for denne? Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 4.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2023 Er ikkje det der bare fjernkontrollen til hovedenheten Sitér dette innlegget Link to post
Humminbird Svart 5.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2023 Det vet jeg sannelig ikke. Nyanskaffet båt og kan ikke så mye med det. Må se om jeg finner en hovedenhet et sted, men har ikke sett noe så langt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 5.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2023 Følge antennekabelen fra antennen til radioen eller kabelen fra fjernbetjeningen til radioen? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Cerberus Svart 5.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2023 Det skulle ikkje være så vanskelig om du plugget ut den du holder der og ikkje fant den i en skuff Sitér dette innlegget Link to post
LI4000 Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 Dette er en remote enhet for Boss Marine, så dette er ikke selve radioenheten. Sitér dette innlegget Link to post
hansa82 Svart 6.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2023 En dab-adapter med FM-sender er kanskje det rimeligste og enkleste. Tiny har mye fint! Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 7.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2023 Boss MR1515W er en radio med CD spiller. Hvis du ikke skal spille CDer, så er det vel liten grunn til å beholde den. Men hvis du går for DAB adapter blir det nok best kvalitet hvis den kobles til AUX inngangen. Det er sikkert greit velge en som har bluetooth også. De mest avanserte kan styres via en app., med spotify funksjoner osv.osv. Sitér dette innlegget Link to post
Havarita Svart 7.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2023 'Internettradio' / Radio-apper på telefonen har ofte bedre dekning enn ren DAB-radio. Så om det er blåtann eller AUX-inngang på spilleren, kan mobiltelefonen gjøre jobben. (koster dog datatrafikk). Som @J-Å nevner over, finnes det DAB+ adaptere til AUX, og noen som sender FM til en gammel radio. Om du bytter spiller, så finnes det knapt enheter uten både Blåtann og DAB. Jeg ville byttet spiller om jeg først skulle putte penger på problemstillingen. Da må du bytte antenne også. DAB+ trenger en god antenne som er riktig montert. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 7.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2023 En ren bluetooth adapter uten DAB er selvsagt en mulighet. Denne tror jeg er godt egnet for båt, og kan sannsynligvis plugges rett inn på AUX IN RCA på Boss enheten: https://www.naumar.no/produkt/edge-bluetooth-adapter/ https://www.manualslib.com/manual/612019/Boss-Mr1515w.html?page=7#manual Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.