Jump to content

Kjøpsråd cabincruiser 34-38 fot

Noflow

Recommended Posts

Hei!

sitter og ser etter ny båt om dagen, og det er en del å velge i av cabincruisere i størrelsen 34-38 fot med HT eller fly…

Har søkt litt rundt, men det er mye gammel informasjon å finne, så er på jakt etter litt oppdatert info.

Har et budsjett på ca 1,8 mill og ønsker at båten skal klare en marsjfart på 22-24 knop.

er jakt på båter fra 2006/7 og nyere.

har sett litt på følgende:

Viksund 360 st cruz:

liker båten, virker som solide båter med et pent interiør. Litt lite akterdekk og fly kanskje? Pluss for en maskin og aksling. Er båtene like bra som det gis inntrykk av?

Skorgenes 375 Sonic:

pent design og romslig flybridge. Her er det dog to maskiner, men fortsatt aksling. Bruker kanskje en del suppe? Har også lest litt ymse rundt Skorgenes. Er folk fornøyde med de nå i dag? 

Viknes 1030 Sunbridge:

slår meg som et kinderegg. Designet er så som så, men vanvittig gode uteområder og generelt godt utnytta båt med gode sjøegenskaper. Pluss for at produsenten fortsatt er i live…

Noen flere gode tips til kurante objekter? Har blant annet sett på Windy 37GM og andre HT båter, men det er liten tvil i at fly står høyt på ønskelista.

junior 1 skrev for 19 timer siden:

Hei
SeaKing 38, fåes i både HT og fly               https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=304598218
Laguna 38 Fly                                               https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=298866369
Galeon 33, fåes i både HT og Fly                https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=271567257

Sea king og Laguna er ikke av interesse for min del, men Galeon derimot… men riktignok 390. Lå en på Finn for rundt 1,7 i vår, men da er det stor båt med to hekkaggregat, med de fordeler og ulemper det medfører. Er ikke skeptisk til drev i utgangspunktet, men det koster jo litt og båtene begynner å bli såpass gamle at motor- og drivverksforsikring utgår…🫣

kjeros skrev for 19 timer siden:

Jeanneau NC 11 er HT og ligger godt innenfor budsjettet. Disse ble produsert frem til 2019 hvor de ble erstattet av NC 37.

Disse er kun levert med drev. Motoralternativene var enten 1x D6-370 eller 2x D3-200. De fleste har 2x D3.

Ingen på Finn akkurat nå.

Ikke dumt, må sjekke opp dette litt mer!

Havlengt skrev for 17 timer siden:

Nimbus 380 Carisma ser ut for å treffa bra på lista di. Går du bort frå kravet til alder kan du henga på 4004 og 37 Carisma som tidlegare modellar.

380 Carisma har jeg såvidt sett på, men det har ikke vært mange til salgs enda. Hvordan oppleves disse båtene? Ser du har en 37. Noe særlig eldre enn det som er beskrevet er ikke av særlig interesse, syns det fort begynner å bli gammelt.

Worry II skrev for 9 timer siden:

360 St Cruz er min favoritt av de nevnte i denne tråden. Hovedårsak driftskostnader og popularitet i markedet, forutsatt 1 maskin på aksling. Så får du den inn på 3,5 meter lysåpning. 

Viksunden har jeg virkelig sansen for selv. Eneste aberet er uteplassen, så vidt jeg ser på bilder. Må nesten få sett på en live for å bedømme dette… men uten tvil en båt som treffer på det meste. 

Sjøbliss skrev for 8 timer siden:

Jeg må jo nevne Nor Star 350 🤸 

Veldig fornøyd med den. Litt under budsjett men mye båt for pengene. En motor er veldig bra for økonomien, og den får du i HT. 

Så faktisk på disse før jeg kjøpte min forrige båt. Den gangen ble det en Windy 33 Scirocco. Den minste båten jeg så på den gang, men løsningene og kvaliteten veide opp for det. Grunnen til at Windyen ble solgt var at jeg gikk lei kalesjebåt… Sunnmøre og kalesje går ikke alltid hånd i hånd😅

derav ønsker jeg primært båt med fly, men er også åpen for HT løsning. 

Skorgenes har bedre løsning med fast trapp til fly. Viksund har trapp som kan flyttes( står alltid i veien )

Viksund har ein bedre dusjløsning

Skorgenes har bedre løsning på fly

Ang drivstoff forbruk så er det ikkje store forskjell 

2 propeller gjør den meir stabil i sjøen

Du må kikke på dei selv, alltid noe man liker bedre på den ein eller andre. 
Gode båter både Viksund og Skorgenes 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...