Jump to content

Ankervinsj trekker ikke opp kjettingen

I og PK

Recommended Posts

Takk for tips! Skal gå på jakt etter håndtaket i båten i morgen selv om jeg ikke kan huske å ha sett noe sånt. Vet du om det en standard dimensjon som jeg kan få kjøpt på Biltema eller er det ulike håndtak utifra hvilket merke man har?

Og hvis ikke det skulle passe så har jeg!☺️☺️

Det er mest sannsynlig bare å stramme opp hjulet som det blir sagt over her! Poenget med denne clutchfunksjonen er å ikke ødelegge vinsjen. Jeg strammer den slik at jeg kan dra ut kjetting på motorkraft når ankeret sitter. 
Ellers er det bare å nyte været tenker jeg!???

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Vi tester ut den fra Biltema etter helga. Om den ikke passer kommer det bestilling fra oss. Har hatt en nydelig båthelg! Tror faktisk gradestokken bikket 20 grader selv her på Vestlandet i går☀️

Øvde oss på ankring i går. Veldig uvant å ikke ha kontroll på hvor mye kjetting som renner avgårde under båten. Når alt var ute oppdaget vi at den ikke ville opp igjen?? Ble en liten treningsøkt ut av seansen? Kjettingteller og fjernstyring står på ønskelista?

I og PK skrev for 2 timer siden:

Vi tester ut den fra Biltema etter helga. Om den ikke passer kommer det bestilling fra oss. Har hatt en nydelig båthelg! Tror faktisk gradestokken bikket 20 grader selv her på Vestlandet i går☀️

Øvde oss på ankring i går. Veldig uvant å ikke ha kontroll på hvor mye kjetting som renner avgårde under båten. Når alt var ute oppdaget vi at den ikke ville opp igjen?? Ble en liten treningsøkt ut av seansen? Kjettingteller og fjernstyring står på ønskelista?

Kjettingteller går gjerne i stykker!  Mal hver tiende meter. Rød på 10 m, gul på 20 og grønn på 30.. grønn og gul på 40…..

Send meg merke og modell så kan jeg sjekke fjernkontroll??

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

• 1 måned senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...