Dag Larsen Startet 11.Juni.2023 Del på Facebook Startet 11.Juni.2023 Hei, Jeg prøver og finne informasjon om mulighet og dokumentkostnad for å nedregistrere en seilbåt til under 15mtr etter en ombygging. Båten har påsveiset skrogforlengelse som enkelt kan fjernes. Dette for å kunne føre den lovlig uten kystskipperen. Jeg har virkelig prøvd å finne artikler med erfaringer fra temaet uten å lykkes. Jeg har forstått at man må søke sjøfartsdirektoratet med planer før en ombygging. Båten er skipsregistrert. Har noen noe erfaring eller kjennskap til dette? Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 11.Juni.2023 Del på Facebook Svart 11.Juni.2023 Hei. Eg har ikkje denne erfaringa, men eg har erfart at Skipsregisteret er svært hjelpsame. Ring dei, så svarar dei deg nok. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 11.Juni.2023 Del på Facebook Svart 11.Juni.2023 https://baatplassen.no/i/topic/571-hva-er-lov Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 11.Juni.2023 Del på Facebook Svart 11.Juni.2023 Min båt var litt over 15m i papirer fra fabrikk. Sjøfartsdirektoratet har enkelte godkjente ingeniørselskaper rundt om i landet som er godkjente for oppmåling. Tok kontakt med de og de sendte ut en kontrollør, kostet rundt 3-4000kr, pluss løft opp og ut av båten. Og vipps, så var båten 14.99m ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.