Jump to content

Noen som vet Ca forbruk på GM 350 Smallblock på 260hk med strak aksling.

Lifeisboat

Recommended Posts

Om du googler finner du noen artikler bla denne:

Artikkelen bruker amerikanske enheter (og jeg går ikke god for kvaliteten på innholdet), men her er noen data oversatt:

2000 rpm: 11mph = 9,5 knop

3000 rpm: 24 mph = 20 knop => 6mpg = 0,73 l/nm (som er veldig lavt for en 25ft båt)

4000 rpm: 32 mph = 28 knop

3000/ 20 knop rpm er sannsynligvis hvor du får lavest forbruk. Tror du må under 6 knop for å få mindre.

7- 12 knop og 25+knop hvor du har høyest.

Havarita skrev for 5 timer siden:

Om du googler finner du noen artikler bla denne:

Artikkelen bruker amerikanske enheter (og jeg går ikke god for kvaliteten på innholdet), men her er noen data oversatt:

2000 rpm: 11mph = 9,5 knop

3000 rpm: 24 mph = 20 knop => 6mpg = 0,73 l/nm (som er veldig lavt for en 25ft båt)

4000 rpm: 32 mph = 28 knop

3000/ 20 knop rpm er sannsynligvis hvor du får lavest forbruk. Tror du må under 6 knop for å få mindre.

7- 12 knop og 25+knop hvor du har høyest.

Jeg at det står så i testen, men jeg tror ikke det stemmer i virkeligheten. Min erfaring er at det er nesten umulig å få en planende båt med 5,7 liter forgasser-V8  å bruke under 1 liter per nm. Ofte er sannheten rundt 1,5 liter/nm. 

Nå var jo motoren i testen en noe mindre motor (305) som også var helt ny, men jeg vill likt å se målemetoden den gangen i 1979.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...