Lazyjack Startet 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2023 Har kjøpt en båt med en slik varmer som ikke starter. Den har kontrollpanel som vist på bildet. Jeg slår venstre bryter opp og vifte starter. Jeg hører også matepumpa klikker ganske langsomt, ca. hvert andre sekund. Slik holder den på men uten at noe mer skjer. Det skal legges til at den visstnok ikke har blitt brukt på "noen år". Forslag til hvor starte feilsøking? Sitér dette innlegget Link to post
aleksbe Svart 12.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2023 Dersom tanken sitter lavere enn varmeren kan du prøve og heve tanken når du har startet den, og sjekke at det kjem parafin i returslangen. Men eg ville ha skifta veke og glødespiral, det er vel stor sjanse for at dei er gamle og dårlege. Du får kjøpt servicekit til dei på nett og jobben er rimeleg rett fram. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 13.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2023 Sjekk du har bra spenning helt frem til varmer, de der er _kresen_ på spenningen :=) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
risesp Svart 9.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2024 Hei Istedenfor å opprette en ny tråd, hopper jeg inn i denne i håp om gode forslag til mine utfordringer med min 1800 Sail: uvisst årgang, men den fulgte med en gammel Maxi 87 jeg nettopp har ervervet meg. Båten er fra 1976, og jeg ser ikke bort fra at Wallasen er samme årgang. Vifta starter, men jeg hører ingen pumpe. Åpnet enheten i går som tråden her har forklart, og ved pulserende direkte støt med 12v rett fra batteriet virker det som om pumpa lever i beste velgående. Det skjer bare ingenting i ‘oppstarten’ når den skal begynne å pumpe. Jeg satte voltmeter på sukkerbiten og ser at det etterhvert, med 10/15 sek mellomrom sendes 0,7v til pumpa, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Dette er ikke nok for å drive pumpa uansett, tenker jeg. ser vi på et ødelagt hovedkort, eller finnes det noen triks her jeg kan ha oversett? Setter stor pris på kreative løsninger. For ordens skul har jeg koblet fra termostaten som var koblet inn i Wallas-panelet for å unngå evt feilkilder der også.. Sitér dette innlegget Link to post
eivindch Svart 10.Juni.2024 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2024 Jeg hadde problemer med å få start på min Wallas 2400 for mange år siden. Sugde litt parafin inn i en sprøyte, fjernet filteret i enden på sugeslangen og presset litt parafin inn i den under oppstart. Den startet. Siden har jeg alltid startet varmeren så sent som multg før innpakking av båten og startet den så tidlig som mulig etter utpakking. Ingen problemer senere (bortsett fra støy forårsaket av møkk på vifteblader) Eivind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.