Jump to content

Power IL ankervinsj responderer ikke

Goddis77

Recommended Posts

J-Å skrev for 1 time siden:

Klarer ikke helt å se hvordan den kan brukes her for demonteringen?

Tenker du at den kjøres sammen og at en bruker bolter gjennom for å presse ned eller opp?

Her er et bilde fra en youtube film som viser samme enheten demontert.

image.png.e35439c1b8e357c67f9dbb256c049b66.png

Videoen viser ikke når den ble tatt fra hverandre, så det var jo kjedelig. (

image.png.e35439c1b8e357c67f9dbb256c049b66.png

Ringte Ilas nettopp for å høre hvordan dette her er koblet.

Skal bare være å løsne det jeg har gjort og bruke litt makt, så skal den komme løs. Så da er opplegget jeg har gjort hittil riktig. De måtte skjære løs en motor nettopp selv sa de pga at ting hadde eiret fast, så det kan jo være at kutting er eneste mulighet...

Ny vinsj av typen Captain M 1000w skal fungere rett på samme kabler og instrumenter som jeg har i dag visst.

Fått tilbud på ny tau/kjetting...

Uansett så må enheten jeg har i dag tas ut.

Da er enheten ute.

IMG_3623.jpeg.b00191613416974f63e49dcc98b86485.jpeg

som bildet viser så måtte det vinkelsliper til.

Tok tingene hjem og testet strøm på motor hjemme. Den står dønn fast, så det har nok vært synderen.

IMG_3625.jpeg.f0e144e770b8e8c479c49fea0746e7bf.jpeg

vinsjen fikk seg en smell på akslingen, så hvis det skal reddes så trenger jeg nye deler

IMG_3624.jpeg.ff47b03bddaf18dc5253101cbe69ecd9.jpeg

når jeg har fått sett nærmere på dette her, så ser akslingen til motor ut som den nesten er smeltet sammen med den til vinsjen. Hadde ikke vært lett å få dette her fra hverandre.

Noen som vet om det finnes reservedeler til denne her?

Er jo mest sannsynlig 37 år gammel denne her (hvis den har vært der siden båten var ny).

Har irritert meg over kjetting lyden når vi ligger for anker, så hvis vi kjøper ny så blir det med tau.

Captain M 1000w fungerer rett på sier de, og kabling og alt annet kan da gjenbrukes. Men vi snakker ca 22 lapper :eek:

Har nettopp slåss med min Lofrans Airon vinsj. Fant mye deler på Telmo, men det ser ikke ut til at de har så mye til Panther.

kulelager, o-ringer og simmeringer finner du nok mye av på Elund.no

Spørsmålet er hva du må ut med for ny motor. Ellers kan det hende du kan redde hylsen med kilespor som binder sammen motor og aksling, ellers må du få maskinert en ny.

Robert S skrev 3 minutter siden:

Har nettopp slåss med min Lofrans Airon vinsj. Fant mye deler på Telmo, men det ser ikke ut til at de har så mye til Panther.

kulelager, o-ringer og simmeringer finner du nok mye av på Elund.no

Spørsmålet er hva du må ut med for ny motor. Ellers kan det hende du kan redde hylsen med kilespor som binder sammen motor og aksling, ellers må du få maskinert en ny.

Har nettopp fått et godt tilbud fra vinsjkompaniet, så da blir det nok ny vinsj her nå  :smiley:

• 2 uker senere...
Goddis77 skrev 34 minutter siden:

Tipper den er i ordren, men veldig usikker på hva den er verdt...

Er olje nivået rett og den virker manuelt, er den sikkert brukbar.

Ny Motor + Lofrans Reléboks + Fotbrytere det blir fort 8-9000 .

Verdi på Vinsjen? er  normalt  50% av det selger mener den er vert.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...