Jump to content

Koble Navman trackfish 6500ekkolodd til Airmar giver

Hjelper1

Recommended Posts

Hei. 😄

Har montert opp nytt ekkolodd på båten til noen jeg kjenner, men pluggen på det nye ekkoloddet har 8 pin plugg, men det gamle hadde 6 og passer da ikke i tilkoblingen på skjermen. 
har da klippet av kabelen på det nye for å skjøte sammen men gammel kabel ( litt for å slippe å trekke opp igjen kabelen og) 

Men så er det jo forskjellige farger på ny/gammel kabel. 
Er 6 leder + skjerm 
Har googlet meg helt bort og klarer ikke finne riktig skjema/ fargekoder. 

Skjerm:     Navman trackfish 6500

Ekkolodd: Airmar. (Usikker på type) 

Noen som vet hvilke farger som skal kobles sammen, evt om jeg ødelegger/kortslutter noe hvis jeg prøver meg frem? 

IMG_9555.jpeg.afe95255477c4fd1eca834671b5f64a5.jpeg

IMG_9558.jpeg

IMG_9557.jpeg

IMG_9556.jpeg

IMG_9554.jpeg

Hvis ikke gammel ekkolodd var Navman, så er det vel omtrent 100% sikkert at svinger ikke passer til nye ekkolodd.

Svinger å ekkolodd er tilpasset hver andre.

Om det gamle også var Navman, så vil du kanskje kunne fått en overgang mellom de to plugger- Dette har feks Garmin på noen typer, når de byttet fra gammel til nye type.

Så er redd du må bytte svinger for å få dette til å passe sammen.

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

Okkaby skrev On 17.6.2023 at 15.24:

Hvis ikke gammel ekkolodd var Navman, så er det vel omtrent 100% sikkert at svinger ikke passer til nye ekkolodd.

Svinger å ekkolodd er tilpasset hver andre.

Om det gamle også var Navman, så vil du kanskje kunne fått en overgang mellom de to plugger- Dette har feks Garmin på noen typer, når de byttet fra gammel til nye type.

Så er redd du må bytte svinger for å få dette til å passe sammen.

Takk for svar.  😄. Er ingen båtmann, så hva er svinger?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...