Hjelper1 Startet 17.Juni.2023 Del på Facebook Startet 17.Juni.2023 Hei. 😄 Har montert opp nytt ekkolodd på båten til noen jeg kjenner, men pluggen på det nye ekkoloddet har 8 pin plugg, men det gamle hadde 6 og passer da ikke i tilkoblingen på skjermen. har da klippet av kabelen på det nye for å skjøte sammen men gammel kabel ( litt for å slippe å trekke opp igjen kabelen og) Men så er det jo forskjellige farger på ny/gammel kabel. Er 6 leder + skjerm Har googlet meg helt bort og klarer ikke finne riktig skjema/ fargekoder. Skjerm: Navman trackfish 6500 Ekkolodd: Airmar. (Usikker på type) Noen som vet hvilke farger som skal kobles sammen, evt om jeg ødelegger/kortslutter noe hvis jeg prøver meg frem? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 17.Juni.2023 Del på Facebook Svart 17.Juni.2023 Hvis ikke gammel ekkolodd var Navman, så er det vel omtrent 100% sikkert at svinger ikke passer til nye ekkolodd. Svinger å ekkolodd er tilpasset hver andre. Om det gamle også var Navman, så vil du kanskje kunne fått en overgang mellom de to plugger- Dette har feks Garmin på noen typer, når de byttet fra gammel til nye type. Så er redd du må bytte svinger for å få dette til å passe sammen. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Hjelper1 Svart 19.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Okkaby skrev On 17.6.2023 at 15.24: Hvis ikke gammel ekkolodd var Navman, så er det vel omtrent 100% sikkert at svinger ikke passer til nye ekkolodd. Svinger å ekkolodd er tilpasset hver andre. Om det gamle også var Navman, så vil du kanskje kunne fått en overgang mellom de to plugger- Dette har feks Garmin på noen typer, når de byttet fra gammel til nye type. Så er redd du må bytte svinger for å få dette til å passe sammen. Takk for svar. 😄. Er ingen båtmann, så hva er svinger? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 19.Juni.2023 Del på Facebook Svart 19.Juni.2023 Hjelper1 skrev 20 minutter siden: Takk for svar. 😄. Er ingen båtmann, så hva er svinger? Svinger/Giver/Transducer all same same, altså den dingsen som sitter i bunn av båten eller akter på båten å sender/mottar signal fra sjøen/bunnen. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.