nomen Startet 18.Juni.2023 Del på Facebook Startet 18.Juni.2023 God morgen. Idag henger det ett Engbo anker som veier drøye 20 kg i tau bak på min Saga 315, jeg har lest og erfart at dette ankeret ikke alltid sitter allverdens. Hjemme i garasjen ligger det en SF Brucekopi på 10 kg, ser at de fleste som selger dette ankeret skriver at det er for båter opp til 30 fot. På West system sine sider står det at det er for båter opp til 6 tonn. Saga'n veier ca 5 tonn, og er 31,5 fot, jeg er fristet til å tro at mitt 10kg Bruceanker er godt nok. Hva mener dere, har dere andre erfaringer? Det er jo ikke ankervekten som skal holde båten på plass. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Benji Svart 18.Juni.2023 Del på Facebook Svart 18.Juni.2023 Har 15 kg Bruce kopi på hekken. Legger alltid ut minst 3 x dybde, og sitter godt med det på min Saga 315 Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Amfea Svart 18.Juni.2023 Del på Facebook Svart 18.Juni.2023 Vi har et 10kg Bruce bak på vår Saga 365. Montert originalt. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
GSEuser Svart 18.Juni.2023 Del på Facebook Svart 18.Juni.2023 Vi hadde 10kg bruce på vår 315, satt alltid. Byttet til 20kg bruce ettersom vi kom over et billig et. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 18.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Juni.2023 Høres bra ut, da setter jeg på bruce'n, takk for svar. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.