Jump to content

Hvilket landsstrømsanlegg skal man velge? Askeladden C61

theodorfd

Recommended Posts

Har en Askeladden C61 (2018) med Suzuki DF150 med et blybatteri montert. Ønsker å montere landsstrøm grunnet at jeg vurderer montering av kjøleskuffe og andre duppeditter av ekstrautsyr. 

Hva burde man velge? Ønsker helst noe som ikke er alt for dyrt, men kan brukes flere plasser. Både i hjemmehavn og utehavn. 

Ser på å bare bestille en batterilader med bluetooth og bruke skjøteledning. Har sett at flere har valgt denne løsningen. Koster meg under ca. 2000kr og kan gjøres selv. 

Eller legge inn de ekstra kronene for å kjøpe en startpakke med landsstrøm fra f.eks. Ratio (Maritim.no eller Marineshop). Koster 3400kr. Kan også gjøres selv, men foretrekker at andre gjør dette. Total kostand med elektriker / kyndig er vel 6-9000kr. Blir mye penger for liten båt.

Skjermbilde 2023-06-18 kl. 23.09.36.png

Har pakke fra Defa i min båt, dette er plug and play med kontakter og krever ikke elektriker for montering. Bruker det aldri da jeg har solcellepanel så om dette er noe bedre enn andre merker tør jeg ikke uttale meg om, men hakket mer ryddig og sikrere enn å bruke skjøteledning. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...