Jump to content

Edit History

PolarOslo

PolarOslo

Antagelig løst

En fortsettelse av et spørsmål eg stilte for kort tid siden, men tror eg har kommet nærmere kjernen:

Motoren min, en D3 160 er litt seig med å starte.

- I hele fjor startet den umiddelbart på 1-2 sekund uansett

- Eg skiftet startbatteri i vår,  gikk fra 80 ampere til 74 ampere (men fyren på butikken mente det var sterkt nok, også mtp output)

- Nå bruker den gjerne 5-6 sekund på å starte, av og til mer.

-Starter sviver ufortrødent

- Spenning på batteri viser helt fulladet (målt med multimeter), voltmeter på båt viser også 12.7.

- Når motoren har gått i ett par minutter, og eg prøver å starte en gang til er voltmeteret gjerne på 13-13.4. Da starter den umiddelbart. 

Trenger tips til problemløsning.

(Ps: for dere som har lest så langt og kanskje lurer på den andre posten, det løste seg med å justere tenningslåsen).

Trond 

PolarOslo

PolarOslo

En fortsettelse av et spørsmål eg stilte for kort tid siden, men tror eg har kommet nærmere kjernen:

Motoren min, en D3 160 er litt seig med å starte.

- I hele fjor startet den umiddelbart på 1-2 sekund uansett

- Eg skiftet startbatteri i vår,  gikk fra 80 ampere til 74 ampere (men fyren på butikken mente det var sterkt nok, også mtp output)

- Nå bruker den gjerne 5-6 sekund på å starte, av og til mer.

-Starter sviver ufortrødent

- Spenning på batteri viser helt fulladet (målt med multimeter), voltmeter på båt viser også 12.7.

- Når motoren har gått i ett par minutter, og eg prøver å starte en gang til er voltmeteret gjerne på 13-13.4. Da starter den umiddelbart. 

Trenger tips til problemløsning.

(Ps: for dere som har lest så langt og kanskje lurer på den andre posten, det løste seg med å justere tenningslåsen).

Trond 

• Create New...