Jump to content

Quick Ankervinsj kjører ikke

Tofasa

Recommended Posts

Gjort samme med min forrige, da var kabular kjørt bom fast. På min røk riktig nok sikringen, dette var en 600w og jeg hadde da en 70a automatsikring.

Det originale vinsjhåndtaket holdt ikke for å få løst ut kabularet igjen, så jeg kjøpte kraftigere vinsjhåndtak fra Biltema. Fikk løsnet det når jeg kjørte ut vinsj samtidig som jeg tråkket det jeg maktet på håndtaket

I mitt tilfelle lot vinsjen seg kjøre tilbake nesten en omdreining før den møter motholdet, der stoppet den og klarte ikke løsne clutch av egen kraft. Da måtte jeg hjelpe til med et kraftigere vinsjhåndtak.

Som sakt så gikk min sikring, om din ikke har gått og det er 0 respons i motor kan du ha overbelastet og brent motoren, som følge av for stor sikring? 
Du bør iallefall måle på releet at motoren faktisk får strøm, en sikring kan ryke uten at det synes og du kan fremdeles måle strøm der frem til belastning. Så du bør prøve å måle på motorsiden av rele når du forsøker å kjøre vinsj og se at du fremdeles har spenning der 

Klikkingen styres av styrestrøm fra kontrollere, så disse virker uavhengig av hovedstrømmen til vinsjen så lenge ikke tilførsel til kontrollere er hentet derfra, noe jeg vil tro ikke er veldig vanlig.

Hvis du er i tvil på virkemåten til frittfall så finnes det manualer å få lastet ned på de fleste nettbutikker som selger disse ankervinsjene.

På lokket i enden er det en knapp som enten kan låses inne, eller slippes ut. Når denne er ute så er frittfall aktivert. Da strammes og løsnes dette lokket/clutchen ettersom du drar inn vinsj eller slipper ut. Men drar du for hardt inn, så vil ikke vinsjen klare å løsne clutchen på egen hånd. Og du har nok hatt et voldsomt moment på denne med 100a sikring. Så jeg vil tro du også trenger et kraftig vinsjhåndtak for å få frigjort denne, gjerne i kombinasjon med å bruke motoren. Men da risikerer du jo å brenne ny sikring også, om du ikke bytter til automatsikring 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...