Jump to content

Titanduk

Tine IV

Recommended Posts

Har lest igjennom 6-7 sider her på forumet nå om skai og omtrekking av lugarer , men finner ikke ut alt jeg vil . Så ikke noe om det iværtfall . Ser mange har brukt titanduk ,den kan du få billig også er det nesten rett borti gata her (2mil) Men den har skummgummibakside , noen som veit hvor tykk den er og hvordan går det da med vinduslister ? Den bør vel ikke være for tykk for da blir vel det et problem med listene , men ettersom flere har brukt det så . Dem plassene det ikke er plater så er jo underlaget varierende , ikke akurat plant overalt så kansje titaduk er tingen ?

Hørt folk har fått feilvare helt ned i 30- meteren , og det er jo en artig pris kontra butikkprisene rundtom . Og vis jeg går for denne typen , går det fremmdeles med våtromslim ,eller må det kontaktlim til da ?

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Hørt folk har fått feilvare helt ned i 30- meteren , og det er jo en artig pris kontra butikkprisene rundtom . Og vis jeg går for denne typen , går det fremmdeles med våtromslim ,eller må det kontaktlim til da ?

Tine II

Stoff og Stil i Kopperviksdalen i Drammen (ved siden av Eltek) har skai uten skumgummi til 52 kr pr løpemeter i bredde på 1,3m. Du finner ikke noe billigere tror jeg.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Tror ikke det er noe problem med vinduslister, den blir nok klemt helt flat.

:yesnod: Går helt fint under vinduslistene. Duken legger seg veldig pent under. Jeg måtte bare bytte enkelte skruer som ble litt for korte. Men de var nok snaue i utgangspunktet. Kjøpte en eske med 50?? rustfrie skruer 3,5x16mm på Biltema til 30 kr. Det holder lenge. Jeg må også bytte noen skruer som knakk når jeg demonterte vinduslistene.

Ser ut til at det går helt greit å bore hull rett ved siden av den gamle skruen også. Nye skruen drar litt skjevt inn, men det synes nesten ikke når jeg drar den til.

Jaja da lurer jeg rett og slett på om jeg går for Titanduken .Tenkte og ha det på det lille stykket under vinduene og opp til takene , men så er det skotta da . Er egentlig ikke så store flatene det er snakk om når det gjelder skotta , men Titanduk blir det ikke der . Hadde plan om å gå for noe vegg til vegg teppe av no slag , pga at og ligge innat skai er klamt og kaldt . Sikkert mye anna om kunne vært brukt også , men har en liten plan om å farve putene (er gråe å triste idag ,stoff puter) så kansje det blei litt stil over det .Noe blåaktig farve har jeg sett på bilde av andre båter , og det ser fint ut . Håper bare det går å farve dem ,trur det er bommull så .

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...