Charlis Startet 27.Juni.2023 Del på Facebook Startet 27.Juni.2023 Ledninger med pluss og minus fra panelet skal kobles til celle-beskytter. Den har tre ledninger. Blå, brun og gul/grønn. Videre etter cellebeskytter kommer det ut to ledninger. Blå og rød. Disse skal til regulatoren. Er rød positiv og blå negativ? Legger ved to bilder av hva jeg nevner i teksten. Sitér dette innlegget Link to post
Cerberus Svart 27.Juni.2023 Del på Facebook Svart 27.Juni.2023 Dette kan man bare gjette på. Men ka i alle dager er en cellebeskytter ? edit. Etter å ha sett på bildet igjen så ville eg ha skifta ut den første kabelen du har der. Den er jo blitt svart og er overmoden for utskiftning, Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 27.Juni.2023 Del på Facebook Svart 27.Juni.2023 Mål for å være sikker, men sannsynlig med rød + / blå -. Jord er nok bare jord, dvs ramma på panelet, som gjerne bør føres til jord i båten. Har dog ikke hatt paneler med jordledning. Sitér dette innlegget Link to post
Charlis Svart 27.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2023 Målte meg frem og fant rette ledninger. Klippa jord, da det ser ut som de har lagt opp kabel med tre ledere fordi det er det de har hatt tilgjengelig. Var klippa mot regulatoren. Lader godt nå, og ledningene er merket til neste som må pusle med det. Takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.