Jump to content

Problem med SABB XDP 4.90 Diesel 52hk

Cannon

Recommended Posts

Marinisert Peugeot. Ca 45 år gammel. 

Starter lett og går fint på tomgang. God respons ved pådrag. Motoren øker turtall når den varmes opp, og jeg "mister kontroll" over pådrag/turtall. Den stopper med "stoppknappen".  Har alternative feilkilder. Enten feil på dieselpumpen, eller den brenner egen olje(av ulike årsaker). 

Noen med erfaring og tips om sannsynlig årsak? Metode for å diagnostisere? 

Jeg vil tro det er regulatoren  i pumpa som er litt treg. Om den hadde brent motorolje hadde den neppe stoppet så lett. Har pumpa egen oljebeholder, eller er den trykksmurt?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg vil tro det er regulatoren  i pumpa som er litt treg. Om den hadde brent motorolje hadde den neppe stoppet så lett. Har pumpa egen oljebeholder, eller er den trykksmurt?

Ingen egen oljebeholder. Kan det tenkes at den brenner litt oljedamp(foreløpig) og derfor er lett å stoppe?

Dette er vel samme som vp 21 a og b. Hadde sammme motor i 10 år og mener bestemt at jeg bytta fødepumpa ved samme diagnose. Enkel sak, det var en gummimembran som lakk...uansett lykke til.

Fødepumpa? Den som leverer diesel fra tank til dieselfilter? 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...