lurvetass Svart 4.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 Hvordan ble det @dennrick? Nå må du oppdatere. Hilsen Lurvetass Link to post
dennrick Svart 4.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 Satt akkurat med PCen og alle værvarslene inkl Barentswatch @lurvetass. Var innom en seilergruppe på Facebook igår og ingen var veldig entusiastiske mht tur over idag, så vi valgte å vente. Ligger istedet i Tønsberg. Det ser ut som om det er en mulighet imorgen. Lurer litt på om vi skal ta 0900 eller 1200 broåpning. Barentswatch mener det skal roe seg noe utover dagen. Ikke helt sikker ennå, men kom gjerne med tips. Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
lurvetass Svart 4.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 Er det broåpning i kveld ville jeg gått ut til Østre Bolærne nå i kveld og startet etter frokost derfra. Nordsiden av Rauer og avhengig av hvordan det oppleves valgt enten inn i Hankøsundet eller utenfor onsøylandet og Strømtangen over Lera og inn mot kjøkøya. Så nordsiden Hvaler. Da kan dere ta en stopp ved Edholmen marina eller på svai innafor i Stavsengkilen før videre ferd. Vi gikk fra Bolærne I tretiden i dag inn gjennom vrengen antagelig forbi havna deres og ligger nå på eneboern i Huibukta. Hilsen Lurvetass Link to post
dennrick Svart 4.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 Takk for tips. Er fine farger på himmelen nå. Ikke så klar for båttur nå. Mulig ut i fjorden nord for Bolærne imorgen, evt rett ut Huikjæla. Høres ut som om dere har kurs for norskekysten? Når tenkte du å turen over til Jomfruland isåfall? Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
lurvetass Svart 4.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 Vi funderer på å starte litt tidlig i morgen og se hvordan forholdene er. Går det greit over Rakke satser vi på Langøykilen ikke langt fra innseilingen til Kreppa. Men veien blir til mens vi går så Jomfruland er klart alternativ. Følger med på kystvær appen og ser vinden på fyrene sammen med yr og de andre vær appene. Hilsen Lurvetass Link to post
dennrick Svart 4.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 @lurvetass Fikk noen bilder av en kompis som har hytte innenfor Rakke. De var ute på havet med barna og kjørte vannscooter. Her i Tønsberg blåser det ingenting, på Færder 4 m/s og på Svenner 2 m/s. (Kystvær) Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
lurvetass Svart 4.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 Ja, virker som vi er ferdige med det verste. Ser ut som dere også bare kan sette kursen utaskjærs og sikte på koster i morgen. Vi får oppdatere her hvordan det blir ? Hilsen Lurvetass Link to post
btt Svart 4.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 Vi gikk over kl 16 fra Sandefjord , vi gikk utenfor verdens ende og til Fredrikstad ??? gikk fint , men litt sjø var det Link to post
lurvetass Svart 5.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2023 Vi kom oss avgårde 930. Og må innrømme at det var endel mere sjø enn vi trodde i forhold til vind. Båten takler mye sjø i 16-18 knop, men utenfor rakke måtte vi bare slippe oss ned og gå i snekkefart. Ikke farlig, men må vært nærmere 3 meters bølger og da er ikke planefart noe bra. Gikk inn mot Nevlunghavn og ut i fjorden utenfor og da kunne vi dra på igjen. Nå ligger vi lunt i Langøykilen. Her ble vi tatt imot av en Nidelv 28 som akkurat hadde kommet inn og gått fra Jensesund. Hadde husket seg godt de også. Spent på å høre hvor langt dere kom @dennrick? Hilsen Lurvetass Link to post
Lazyjack Svart 5.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2023 btt skrev for 15 timer siden: Vi gikk over kl 16 fra Sandefjord , vingeklippet utenfor verdens ende og til Fredrikstad ??? gikk fint , men litt sjø var det Gjorde det vondt å bli vingeklippet utenfor Verdens Ende? Jeg spør fordi jeg aldri har opplevet det, i hvertfall ikke der. Link to post
dennrick Svart 5.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2023 Da fikk dere utført planen idag, da @lurvetass Vi også. Broåpning kl 0900, og etter 6 timer la vi til i Kebalviken, Strømstad. Ut nord for Bolærne og så over syd for Missingen, og deretter inn nord for Hvaler. Jeg antar ca 2m - stemte greit med at det var meldt 1m. Men vindvarselet er jeg usikker på. Windy mente 7 (12) m/s idag, men jeg syntes måleren viste jevnt 11-12 m/s. Vi hadde ute litt av storseilet, og jeg tror det gav oss en del støtte. Opp/ned bevegese, få slag i skroget, og minimalt med rulling. Ble en ny opplevelse for oss dette. Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn