Jump to content

Hvor på Suzuki DF140 2011-modell sitter høyttrykksbensinfilter 15440-90J00?

Mastiff

Recommended Posts

Jeg skal ha servicekit til motoren, men det har dukket opp noe nytt hos Boatparts som det står skal være til DF140 2008-2012. Jeg har aldri byttet det filteret før, og jeg har ikke sett det heller. Er dette en feil?

Jeg har sendt mail til Boatparts, men det ville vært greit å få et definitivt svar fra en av ekspertene her.

Takk! :thumbsup: Her må jeg visst sjekke serienummeret på motoren, for det er forskjell på 2011 og 2012, og min er laget akkurat i overgangen, mener jeg å huske at jeg fant ut. 2011 har et bensinpumpefilter, men det er ikke det samme som dette jeg ser på (her er det filteret 8A), og det trengs vel ikke byttes så lenge motoren går greit?

Fig. 9 - Fuel Vapor Separator - Suzuki DF 140 Parts Listings - 2002 to 2011<br>S/N 14001F-251001 to 14002F-11XXXX<br>S/N 14001Z-251001 to 14002Z-11XXXX

Ser nå att du har 1 stk filter inn fvs.Hvis du oppgir serie nr og hva du vil ha, får du kjapt svar pr epost. Jeg er godt fornøyd med priser og leveringstid.   Har prøv kjøpt fra boatlab uten suksess . Bør bytte filteret før lavtrykks pumpen.

Delenummeret er høytrykks bensinfilter. Dette er samme delenummer som jeg har byttet på 2006 DF115. 

Behøver ikke å ta av manifold for å bytte dette. Det er filteret som du ser rett opp for den røde sirkelen. På eldre DF140 er det på samme plass som på min gamle DF115, siden det er samme del antar jeg det er likt på din motor også. Skal byttes hver 1000 timer. Jeg byttet etter at jeg hadde hatt problemer med vann i bensinen 

image0 (1).jpg

• 1 måned senere...

Greit og greit... :giggle: Det er byttet, og det var greit nok å få det gamle ut, men det var fiklete å få entret den nederste skruen til festet ordentlig når jeg skulle montere det nye, jeg holdt på å herpe gjengene. Men det gikk. Noe annet som gikk, var skruen som man kan se hullet til rett over slangen til filteret på bildet ditt. Den holdt et luftinntak på plass, men var irret fullstendig fast, så da jeg skulle skru den ut, vred jeg av skruen. Jeg tror jeg tar en Ingrid Espelid (som hun faktisk først begynte å bruke etter at Trond Kirkvåg i KLM hadde den i parodien av henne) og juksa litt. Jeg fester bare luftinntaket med noe ståltråd (jeg er redd strips funker dårlig, jeg vil anta at de tåler mindre varme enn den gummien og plasten som er beregnet på å være inni der).

Dette filteret var nok ikke byttet på ganske lenge, om noen gang. Men denne gangen har jeg jo motorinterface som viser timetallet, så jeg noterer opp nøyaktig hva jeg har byttet, og hvor mange timer motoren var gått da jeg tok servicen.

Mastiff skrev for 2 timer siden:

Ingrid Espelid (som hun faktisk først begynte å bruke etter at Trond Kirkvåg i KLM hadde den i parodien av henne) og juksa litt.

Det tror jeg ikke kan stemme. Jeg kan huske den var i hver sending før KLM også...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

@index Den samme historien står veldig mange steder på nettet. Men akkurat den der jeg viste til er NRKs egen sak, altså Hovigs arbeidsgiver, som siterer Hovig direkte. Jeg vil si at den har høy nok kildeverdi til at jeg anser det som mer sannsynlig enn usannsynlig at det stemmer. Og en parodi går da ikke ut på å si nøyaktig det samme som den man parodierer, bare på en morsom måte, men heller på å fange stemningen til "offeret".

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...