Fantino Startet 28.Juni.2023 Del på Facebook Startet 28.Juni.2023 Har en 4’’ bråkebøtte av en motorromsvifte som er originalmontert. Den hviner såpass mye at på tomgang/sakte gange er det plagsomt. Frister å bytte ut til en mer stillegående eller en med litt større kapasitet og heller justere den ned til 80/90% med en PWM Controller for å få stillere gange. Er det noen som har erfaring med dette? Hvilke typer er stillest? Den som står der nå er inline-type. Ser bla Jabsco har sentrifugaltype (som de kaller Quiet, men det er jo relativt) og mistenker at disse kan være stillere fordi motoren ikke ligger som en restriksjon i selve røret. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Juni.2023 Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 På min båt er det en 24V vifte som går på 12V, det fungerer fint. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Fantino Svart 28.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 På min båt er det en 24V vifte som går på 12V, det fungerer fint. Blir ikke da gående på 1/4 effekt? Men er gjerne overdimensjonert i utg pkt? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Juni.2023 Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 Jeg har en sånn hos meg https://seatronic.no/jabsco-utsugingsvifte-12v-for-skrogmontering Den gir kald luft inn i motorrommet. Den er så stillegående at da jeg monterte en 10x10 cm PC vifte ved siden av så ble det merkbart mer støy. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 Hørtes besnærende ut @Bitteliten - takker! Var disse jeg kikket på. Ikke gratis men muligens verdt det. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 28.Juni.2023 Del på Facebook Svart 28.Juni.2023 Ser det er 42% rabatt på den nå. Nesten gratis 🤑 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.