Fanafjorden Startet 28.Juni.2023 Link til dette innlegget Startet 28.Juni.2023 Har båt på land og skal bytte tettinger og gummi på hylse. Må ha av ror for å få propell langt nok bak til å få av flens. Har fått av rorarm, kile og foring. Får roraksling ned ca2 cm, så vil det ikke mer. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 28.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2023 Kanskje banalt spørsmål, men du har løsnet låsering og rorarm innvendig?? På min Viksund har jeg en låsering som sitter på toppen av røret som rorakslingen går igjennom, og hlet på toppen sitter rorarmen som er koblet til styresylinder. Jeg må i tillegg ha ca 50 cm fri høyde under flyndra for å få ned roret. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 28.Juni.2023 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2023 Må vel kanskje av med kassen rundt roraksling utvendig, da der vel sitter en lås av en slags innvendig i den. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Fanafjorden Svart 28.Juni.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2023 Løsning funnet. Ror har hatt en grunnberøring som har gitt stort press på kile, dette har laget en vulst på rorstamme ved kile. Denne hindret roret å gli ned. Fikk slipt vekk og alt OK. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.