isbjorn Startet 29.Juni.2023 Del på Facebook Startet 29.Juni.2023 Har ett problem med kartvisning på en Raymarine E120. Kartdetaljer ble plutselig borte, den var slik når jeg startet opp plottern, jeg prøvde restart flere ganger, da fikk jeg opp normalt kart med alke detaljer, men når jeg har gått en halv time ramler plottern tilbake til grov visning igjen. Noen som har vært borti dette? Og kartet er i dekningsområde Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 30.Juni.2023 Del på Facebook Svart 30.Juni.2023 Har du ikke et batteri i denne? Det kan være problemet. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Johannes Svart 30.Juni.2023 Del på Facebook Svart 30.Juni.2023 Kan se ut for at plotteren mister kontakt med kartbrikken. Har du forsøkt å ta ut kartbrikken og sette tilbake et par ganger? Det kan hjelpe i tilfelle litt dårlig kontakt. Tror ikke det er backup batteri som skaper dette problemet. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 30.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2023 Jeg har Fix så tror heller ikke på batteri, heller mot at den ikke leser brikken. Fikk tips i å sette brikken oppe på fly, da er den i samme nettverket, noe som støtter det? Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 30.Juni.2023 Del på Facebook Svart 30.Juni.2023 Verdt å forsøke, mulig du da må sette plotteren på fly til Master. Har du forsøkt å ta brikken ut og inn igjen? Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 30.Juni.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2023 Ja, ok, kan ikke minnes at jeg har sett innstilling for master i menyen🤔 men må lete litt…. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 4.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2023 Er det noen i Oslo området dem er kløpper på Raymarine? Får ikke det nye kartet å virke, har nest siste oppdatering på min E120, vet ikke om jeg må oppdatere til siste versjon for å lese det nye kartet? Den gamle brikken jeg hadde virket til Bergen, den nye som dekker hele Norge virker ikke… Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 5.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2023 Snakka med en meget trivelig kar fra Raymarine i dag med navn Cato, han hadde virkelig peiling, vi kom fram til at kortleseren i den ene skjermen var gåen, det resulterte i at jeg byttet plottere fra oppe og nede, vips så var den i orden. Nå sliter jeg litt med kommunikasjon mellom de to plotterne, men en ny tlf til Cato i morgen så regner jeg med at det ordner seg👍 10 poeng til teknisk service hos Raymarine Norge👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.