Jump to content

Lader til Biltema SMF Marine 100Ah

Bjørnbåt

Recommended Posts

Jeg har kjøpt et 100Ah Biltema SMF Marinebatteri. Det skal brukes til en båt elmotor. I følge biltema trenger jeg en lader for kalsium-kalsium og minimum 10% ladestrøm. Jeg finner ikke mange ladere som kan benyttes for kalsium-kalsium og med mellom 10-20A ladestrøm.

Er det noen som kan anbefale konkrete ladere som er egnet? Har biltema ladere som kan brukes?

Hulda skrev for 4 timer siden:

Se her. Tok meg tre minutter å google.

Takk for svar. Jeg så på denne tidligere, men det står ikke noe om kalsium-kalsium batterier på den… Kan du utdype hvordan du ser at denne passer til mitt batteri?

Jeg kjenner ikke den modellen du ble tipset om men har en annen "intelligent" lader fra biltema; Batterilader 12/24 V, 15 A - Biltema.no den er jeg ikke fornøyd med. Den vil ikke lade batteriet før spenningen er lav forholdsvis lav. Hvis jeg setter den på,et batteri som er ladet til ca 80% slår den av ladingen etter ca 30 sekunder. Jeg ville ikke kjøpt biltema-lader igjen men brukt litt mer penger på en ctec eller lignede.

Den laderen er ikke i handel lenger. Hvis den oppererer som du beskriver, burde du reklamere. Jeg har i sving fire batteriladere fra Biltema, alle fungerer helt utmerket. Til tross for tildels uvennelig behandling. Den ene laderen har stort sett vært dedikert til en bil som har gått 45 mil på to år, med vedlikeholdsfritt batteri fra Biltema montert i 2013. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...