lurvetass Svart 9.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2023 I dag har vi flyttet på oss og byssepiken har bunkret opp i Kragerø. Lunchen ble det ikke bilde av for det ble en pose grillede kyllingvinger fra ferskvaredisken og ferskt brød med smør. Fortært mens vi tøffer nedover mot Risør. Nå har vi gjemt oss på innsiden av Barmen. Dagens middag var mer på linje med de andre dagene. Laks bakt i panna med wokede grønnsaker og ris. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 10.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2023 En lite teaser ens jeg venter på lunch Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 10.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2023 Dagens lunch. Fylte tortelini, resten av pestoen, spekeskinke, mårpølse, parmesanost melon og tomater. Regnet øser ned her, men ombord har vi et glimt av matlykke. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 11.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2023 Liten oppdatering om serveringen her. Vi har rørt litt på oss igjen og er nå på Jomfruland. Middagen i går var rene luksusen, med kveite i rødvinssky, stekt sopp, brokkoli og poteter. Dagens lunch ble på Haga kafé her på Jomfruland, veldig godt, men ikke noe bilde av kjøpelunchen. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 12.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2023 Gårsdagens kveldsmiddag. Byssepiken serverte t-benstek. Sausen var type kjøpe, men det må godtas på tur. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
JohnC Svart 12.Juli.2023 Del på Facebook Svart 12.Juli.2023 Oi Oi Oi! Her var mye snadder. Nå er ikke båtferien min startet enda, men som det matvraket jeg er så vet jeg at det er mye å glede seg til. Til deres forlystelse er noen av fjorårets matminner ombord hos meg :) Her var dagens fangst lyr som ble til fisketaco med chipotlesaus og quacamole Og hva er vel bedre enn ekte italiensk pizza man kan dele med nabobåten? Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 12.Juli.2023 Del på Facebook Svart 12.Juli.2023 Hjemmelagd pizza ombord her også :) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 12.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2023 Ble inspirert av pizzaene her, men måtte kjøpe. Men kveldsmiddagen ble byssepikens kreasjon. Lakseburger på ristet brød med avokadodressing og mango. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
dennrick Svart 12.Juli.2023 Del på Facebook Svart 12.Juli.2023 Fin tråd. Kom akkurat over den nå. Her er det ikke så ordnede forhold. Vi skulle flytte på oss og planen var å spise frokost underveis. Alle fikk mat. Bortsett fra meg. I farten vi har nå med seilbåt, så ble jeg glemt😅 Det ordnet seg heldigvis. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
lurvetass Svart 12.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juli.2023 dennrick skrev 1 time siden: Fin tråd. Kom akkurat over den nå. Her er det ikke så ordnede forhold. Vi skulle flytte på oss og planen var å spise frokost underveis. Alle fikk mat. Bortsett fra meg. I farten vi har nå med seilbåt, så ble jeg glemt😅 Det ordnet seg heldigvis. Det var ikke pent av mannskapet. Vi er på Jomfruland der vi hadde en prat for noen båtturer siden 😀 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
dennrick Svart 12.Juli.2023 Del på Facebook Svart 12.Juli.2023 Husker det. Det var ifjor da vi kom med RIBen. Imorgen skal vi bli blåst opp til Koster fra Grebbestad🙂 Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
lurvetass Svart 13.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2023 Dagens lunch. Omelett med skinkebiter, ost, løk chilli, paprika, sjampinjong og purre. Og ferskt brød med meierismør. Matlykke, igjen 👍😀 Håper mannskapet husker deg i lunchen @dennrick og at vinden blir gunstig så dere blåser opp til Koster. Meldt bra med vind her i hvertfall👍😀 Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Duppe Svart 13.Juli.2023 Del på Facebook Svart 13.Juli.2023 *lunsj Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 13.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2023 Middagen i dag ble til etter en vellykket handlestopp på Valle. Fruen kjøpte blåskjell, laks og steinbit så da var middagsvalget enkelt. Det ble fiskesuppe som vi begge er veldig glade i. Ble så godt så nå ble det bilde både av gryta og kapteinens suppebolle. Turen går mot slutten og likevel dukket det opp en flaske cremant som passet perfekt. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Gullfisk Svart 14.Juli.2023 Del på Facebook Svart 14.Juli.2023 JohnC skrev On 12.7.2023 at 11.06: Oi Oi Oi! Her var mye snadder. Nå er ikke båtferien min startet enda, men som det matvraket jeg er så vet jeg at det er mye å glede seg til. Til deres forlystelse er noen av fjorårets matminner ombord hos meg :) Her var dagens fangst lyr som ble til fisketaco med chipotlesaus og quacamole Og hva er vel bedre enn ekte italiensk pizza man kan dele med nabobåten? Hvilken pizzaovn er det? Sitér dette innlegget Link to post
JohnC Svart 14.Juli.2023 Del på Facebook Svart 14.Juli.2023 Gullfisk skrev 1 time siden: Hvilken pizzaovn er det? Den avbildet er en ooni Koda 12. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 14.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2023 Dagens lunch. Fikk flere valg i dag, men endte med lun leverpostei. Med tilbehør som bacon, sopp, epleskiver og litt grønt er det knallgodt sammen med en bayer. Egen hjemmelaget leverpostei er best, men kjøpepostei går på tur 😀 Byssepiken rister brødet i panna først før hun legger alt klart på asjetter. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Worry II Svart 14.Juli.2023 Del på Facebook Svart 14.Juli.2023 LED-pære Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 14.Juli.2023 Del på Facebook Svart 14.Juli.2023 JohnC skrev for 5 timer siden: Den avbildet er en ooni Koda 12. Kjøpte en slik i fjor sommer men den har enda ikke vært med på båtur. Blir fantastisk god pizza. Venter selv på en avansert båt middag til oss å være. Blir nok ett bilde snart Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 14.Juli.2023 Del på Facebook Svart 14.Juli.2023 pipe skrev 1 time siden: Kjøpte en slik i fjor sommer men den har enda ikke vært med på båtur. Blir fantastisk god pizza. Venter selv på en avansert båt middag til oss å være. Blir nok ett bilde snart Det vi lurer mest på er hvordan du gikk frem for å få servert varm mat etter Strømstad-turen.. 😜 Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 14.Juli.2023 Del på Facebook Svart 14.Juli.2023 Worry II skrev for 3 timer siden: LED-pære Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
pipe Svart 14.Juli.2023 Del på Facebook Svart 14.Juli.2023 Fantino skrev 1 time siden: Det vi lurer mest på er hvordan du gikk frem for å få servert varm mat etter Strømstad-turen.. 😜 he he...tiden leger alle sår er det noe som heter. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 14.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juli.2023 Ledpæra var festlig @Worry II 🤣🤣 Denne turen går mot slutten og i morgen er det tilbake til hjemhavna. Her er siste middagsbilde for denne gang. Har vært en fin tur med mye god mat og drikke i tillegg til gleden over å være på båttur. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 20.Juli.2023 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2023 Nå hadde ikke jeg tenkt å fortsette denne tråden. Men nå kunne jeg ikke dy meg. Ferieturen er jo slutt, men vi bor fortsatt i båten og kjører fra havna til jobb. I kveld kommer dette fatet plutselig på bordet etter litt romstering i byssa. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Kaptein Plast Svart 21.Juli.2023 Del på Facebook Svart 21.Juli.2023 Byssepike ❤😂 Fantastisk inspirasjon, Lurvetass! Litt enklere ombord på en 18-foter på dagsturer, så da blir det enten ferske reker, spekemat eller annet som ikke krever særlig tillagning. Ved strandhogg (vi prøver også å få til en overnatting hvert år) blir det tønnegrill, med det som lar seg lage der. Det er heldigvis kjøleskuff om bord, så min byssepike ordner all mat og drikke, og jeg fikser tur og en stille vik. Blir nok endel fra bakeriet og snackshylla også.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.