Silverton Startet 3.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2023 Hei Har nylig satt inn en 2004 Mercruiser 4.2LD 200 hk som erstatning for en 1996 Mercruiser 4.2D 220 hk som fikk ventilhavari. Ingen av dem er d-tronic. Jeg har benytter opprinnelig ledningsnett og instrumentering (dobbel styreposisjon med full instrumentering begge steder). Nærmer meg ferdig men to (viktige) hodepiner gjenstår: 1: Jeg finner ikke turtallsgiver på den nye motoren. Det er ikke W-plugg på dynamoen på denne. Noen som vet hvor jeg kan finne den? 2: Den nye motoren ser ut til å ha en enkelpolet tempgiver på BB side av motoren, men får signal til instrumentet. Den nye motoren hadde ikke temp instrument med nål, men kun lys og alarm for «høy» temp. noen som har noen tips?? Sitér dette innlegget Link to post
StHårek Svart 3.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2023 Har du servicemanualen? Ser det ligger en til 4.2l i dokumentarkivet her. Kan være du finner svar der. Sitér dette innlegget Link to post
Silverton Svart 3.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2023 Ja har sett der men ble egentlig ikke så mye klokere ? Sitér dette innlegget Link to post
StHårek Svart 4.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2023 På vag husk fra min 4,2 - 200 så er turtallsgiveren på svinghjulhuset, på samme side som dieselpumpen. Sitter en giver med 2 ledninger på? Sitér dette innlegget Link to post
Silverton Svart 6.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2023 Det stemmer @StHårek! Takk for tips! Da er det problemet løst! Nå gjenstår kun temperaturen :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.