Jump to content

yamaha 70 hk 2takt, kan oljetanken kobles bort? Oljeblanding under innkjøring?

tjernbuen

Recommended Posts

Den kan kobles bort, men fremgangsmåten har jeg ikke.

Yamahas autolube er normalt temmelig pålitelig, så jeg har beholdt på mine motorer.

Noen spesiell grunn til at du ønsker å koble bort? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

På min 99 mod 70 hk 2 takt YAMAHA er det oil injection,og denne vil eg koble ut og blande olje i bensinen,noen som har erfaring og fremgangsmåte.

har hont syl og skiftet eit stempel pga oil pumpa ikkje gav olje til nederste syl, olje blanding ved inkjøring? og hvor mange tanker før 1% olje.

Kommentar fra moderator:  2 like emner slått sammen.
ivar skrev On 4.7.2023 at 17.02:

Den kan kobles bort, men fremgangsmåten har jeg ikke.

Yamahas autolube er normalt temmelig pålitelig, så jeg har beholdt på mine motorer.

Noen spesiell grunn til at du ønsker å koble bort? 

Den rev nederste sylinder,måtte skifte stempel og fjører,det var rester av stempel i syl veg som eg fikk hont bort,

i følge mekaniker svikt på oljetilføsel til sylinderen ment han.derfor vil eg ikkje ta sjangsen på oljepumpa nå.

mistenker 1% kan bli i minste laget dersom du kjører mye i plan , min 60hk autolube brukte rundt regna 2% på full gass

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...