Jump to content

Båtmagsinets forum

Whistler

Recommended Posts

prøv: www.batmagasinet.no

Ikke mye å rope hurra for dette da :nonod:

Fryktelig mange reklamebannere. Smått og uoversiktlig. Enda en god grunn til å holde seg her :yesnod:

Helt enig. Forsiden så ut som en hjemmesnekra site full av banner annonser. Merkelig

Det var bokmerket mitt som ikke gikk til riktig side lenger.

Forøvrig å kalle et fontbytte oppgradering er vel kanskje i overkant?

Kan heller kalle det "aktiv dødshjelp" :lol:

Kan bare si meg enig... :crazy:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Jeg ser fram til papirutgaven i posten. Dette var ingen opptur.

Har ett ønske når det gjelder Båtliv og Båtmagasinet.

Spesiellt Båtliv liker å lage reportasjer om gedigne luksusbåter. Helt fjernt fra den virelighet vi bedriver.

Gjerne mer bruktbåttester.

Det de er flinke på er å lage stemningsreportasjer fra Vestlandet. Har bladd i endel gamle Båtmagasin. De er ofte der borte for å finne "glemte" havner.

Vel, vel, noen vil ha store båter andre ønsker seg en ribb. Ikke lett å gjøre alle til lags.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Bruk denne linken, http://195.245.202.151/baatweb/webdisk.nsf...nnlegg?openpage

så er reklamen borte, men skiften er fremdeles nærmest uleselig på grunn av str. Det jobbes vist med saken. Uansett så er det jo mye bedre her

Ja, her er det nok et hull som må tettes. Det var jo slik en gang i tiden at man kunne lese forumet helt uten reklame. Trist for Båtmagasinet som tydligvis ønsker å vise mest mulig reklame :wink:

Håper ikke dette er slik de ønsker å ha det.

For det første så synes jeg det er for en "ramme" for mye med reklame.

for det andre så lastes hele siden på nytt når man klikker på en link i venstre "ramme". Det burde bare vært "hoved rammen" som ble lastet inn.

Lite brukervennlig. Det kan virke som de har benyttet designere som ikke har god kunnskap om programering av websider i Lotus Domino databaser (serveren deres kjører Domino).

Nå vet ikke jeg hvilken versjon av serveren de benytter, men hvis de benytter en gammel versjon (4.xx eller 5.xx)så kan jeg skjønne at det er vanskelig å få domino databaser og java til å fungere på en bra måte. De budre i så fall ha oppgradert serveren før de la ut nye sider.

/per

Enig i at de nye sidene er blitt noe "tungleste", dersom dette blir det endelige resultatet blir det kanskje litt mer tiltak å kikke innom der, noe som igjen fører til mindre besøk. Jeg tror likevel dette er grunnlag for forbedringer og at BM vil vurdere de komentarene som er kommet inn. Tidligere var BM sine diskusjons sider meget enkle å følge med på.

Hei.

Og bruker du denne linken: http://195.245.202.151/baatweb/webdisk.nsf...nnlegg?ReadForm får du med søkefunksjonen også. Men jeg regner med at når de flytter over til den serveren de egentlig skal bruke, fgorsvinner nok dette smutthullet også.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Kan virke som BM ikke legger så mye ressurser ned i nettsidene sine. Det er i så fall typisk for en del etablert trykt presse. De tror at det å legge ut stoff er å "konkurere" med seg selv og sitt eget trykte blad. Synd de ikke har skjønt at i vår tid vil folk ha "ja takk begge deler" og at det å sats bimedialt er å øke den totale oppmerksomheten og øke salget.

En pinlig nedgradering - ikke noe annet å si om dette (også lanserer før siten er ferdig da gitt!!)

Kan virke som BM ikke legger så mye ressurser ned i nettsidene sine.

Tja.. Ikke sikkert de er enige med deg i det. De har tidligere sagt at de har lagt ned enorme ressurser i nettsidene sine. Resultatet får hver og en bedømme.

De sier også følgende om seg selv:

3 mill. sidevisninger pr. måned.

Unike brukere:

40 000 pr. måned.

www.batmagasinet.no er Norges største nettsted for båt og er ledende leverandør av nyheter, tester, oversikter og bruktbørs på Internett. Siden Båtmagasinet begynte med Internett i 1995 er alle månedlige redaksjonelle sider fra den trykte utgaven lagt ut på nettet. Det finnes en unik søkbar diskusjonsbase som er Norges største leksikon for båtfolket.

baatplassen.no har større diskusjonsdatabase enn båtmagasinet med teller nok ikke med i det gode selskap :nonod:

En pinlig nedgradering - ikke noe annet å si om dette (også lanserer før siten er ferdig da gitt!!)

Forumet er etter det jeg kan se det samme som tidligere.

Vedr: Båtmagasinet.

Bruktbørsen er jo finn.no.

Hva med 3 mill treff og 40000 unike medlemmer pr mnd. Kan det være riktig Lasse ?. Henviser da til Statistikken Ingar la ut for ikke lenge siden. Due bekreftet riktigheten av det men ser nå at svaret er tatt vekk igjen.

Hvor mange treff er det her pr mnd ?

Hvordan BM har taklet dette er uforstålig for meg. Men igjen, jeg selger ikke magasin. :lol:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Vedr: Båtmagasinet.

Bruktbørsen er jo finn.no.

Riktig.

Hva med 3 mill treff og 40000 unike medlemmer pr mnd. Kan det være riktig Lasse ?.

Høres mye ut, men de teller kanskje alle rekamenbannerene som sideteff også ? :lol:

Henviser da til Statistikken Ingar la ut for ikke lenge siden. Due bekreftet riktigheten av det men ser nå at svaret er tatt vekk igjen.

Nå er jeg ikke helt med ....

Hvor mange treff er det her pr mnd ?

Vet ikke for øyeblikket. Vi kan sikkert komme opp med noe senere. Vi bruker et annet mål - Antall postinger pr. dag, da dette er direkte sammenlignbart med andre, og derfor av større interesse.

Takker for linken, Brumle! (http://195.245.202.151/baatweb/webdisk.nsf/alleinnlegg?openpage)

Nå ble det bedre! Men "SØK i innlegg" er borte...

Men de fjerner kanskje denne linken for at vi SKAL "lese" all reklamestøyen?

Trist utvikling for BM!

Virker ennu, uten reklame :rolleyes:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Nå er jeg ikke helt med ....

Dårlig forumlering fra min side., :flag:

Jeg tenkte på statistikken som Ingar har laget over posteringer som sikkert er riktig.

Stusset da over DUEs svar på de spørsmål fra BM der han komenterer de 40000 brukere og 3 mill klikk pr mnd. Han bekrefter at tallene kommer fra hosten. Det var et direkte spørsmål på BM som Due svarte på men i ettertid har trukket tilbake av en eller annen grunn.

Kanskje best å la det ligge i ro med tanke på annonsørene. :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...