pknag Startet 6.Juli.2023 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2023 Hei noen som kan gi råd om ruten når det gjelder hvor sterke strømmer det er (bør man ta hensyn til flo og fjære?). Noen tips om gode steder å onernatte/spise? Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 6.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2023 Jeg er ikke lokal, men har kjørt gjennom der endel ganger. Har ikke tenkt på strømmen som en utfordring med mindre man har en meget saktegående båt. Steder og stoppe er bla Feste. Gjestehavn, drivstoff og koselig nærbutikk med litt båtutstyr og fast food. Ellers er fiskesuppa i kilstraumen berømt så selv en østlending har fått det med seg Andre har sikker flere tips og komme med Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
S/Y Emma Svart 6.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2023 Det kan være mye strøm i Fonnesstraumen, like sør for Kilstraumen brygge, når det går mot flo eller fjære. Men ikke mer enn at du klarer å presse deg gjennom om du klarer å holde 5-6 knop vanligvis. Ellers er det både brede og smale partier mellom Kilstraumen og Knarvik. Følg hurtigbåtmerkene. Hurtigbåtene gir beskjed på VHF når de kommer, så du ikke blir overrasket. Det er en fin tur. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
J-Å Svart 6.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2023 Hvis du har lavere mast enn 15m kan du gå Kilstraumen i stedet for Fonnesstraumen. Jeg anbefaler å fortsette turen til Skjerjehamn og Eivindvik etter stopp ved Kilstraumen. Sitér dette innlegget Link to post
pknag Svart 7.Juli.2023 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2023 Takk for svarene Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 7.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2023 Mast på en Nimbus 300? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
J-Å Svart 7.Juli.2023 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2023 Faxen skrev 3 minutter siden: Mast på en Nimbus 300? Nei det er vel ikke vanlig, men jeg tok med høyden siden andre også kan bruke anbefalingene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.