Gunga Din Svart 23.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2003 Hej Syvert! Det har hänt mig flere ganger att jeg glemt o ta ner flaggen!!!! o kommer sikkert att glemme även i framtiden! Men jag försöker iallafall att 'komma ihåg' ! både nationsflaggen o artighetsflaggen! (den senare er bare en liten bråkdel som husker!!! ) Vad du skriver om norsk territorium, så tror jeg (utan att veta!) att dette er en internasjonal överenskommelse ( IMO ), att man tillämpar fartygets hjemmehavns lagar/lover ! Jag tror de fleste länder gör det! Vad jag refererade till i tråden ovanför , är att det er 'lov' i Amerika att ha flaggen uppe hele dygnet! Om det er fler Nordmenn än Svensker eller vice versa som glemmer flaggen, har jag ikke den blekaste aning om! (tycker det er like ille, vem som glemmer ! ) PS vill bare understryke att jag ikke er noen :nono: , dette er opp til resp skeppare! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
giver Svart 23.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2003 Hei Jeg holder fast på at vimpler skal følge din tilhørlighet (hjertet) fra salingen og nedover. Babord : Foreninger, gjester etc. Styrbord : Gjestende land. (Ren line) Det er sikkert mange meninger om dette, da det er knyttet mye subjektivitet og lite objektivitet til hva som er viktig for den enkelte. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.Juni.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2003 hej igen Andreas! Vimpel på flaggstang iland henger dygnet runt,det er riktigt, så jag tror ju att din tyskevimpel oxo kan henge der, men det vet jag ikke! alla våre klubbvimpler henger ju dygnet runt! Jag kan ikke KNS regler, för 'splitflaggen' har lest igenom som du på deres hjemmeside! Kan nämna som kuriosa, som du kansje redan noterat, när du ser svenske båter, så har ingen splitflag eller tretungad-flagg som vi säger! (så du er ikke ensam! ) tretungad flagg er bare avsett för Kungahuset och för marinen! inte ens våra Kungliga Segelsällskap får föra denne flagg! och som ytterligare kuriosa i emnet, vilket jag fikk veta, förra uken, Ostindiefareren Götheborg som sjösattes häromdagen, (se tidigare tråd her på baatplassen) Hon för tvåtungad flagg, och er ensam om det i landet. Hun er ett mellanting mellan sivilt o militärt! Hun er ett sivilt handelsfartyg utrustat med kanoner!!!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jada Svart 1.September.2003 Link til dette innlegget Svart 1.September.2003 Tar opp igjen denne tråden, først for å si at nå er min også på plass men også for å reklamere for vimpelen overfor de mange nye brukerne av baatplassen.no Sitér dette innlegget Link to post
Radioinspektøren Svart 1.September.2003 Link til dette innlegget Svart 1.September.2003 Hei alle ! Jeg følger norske flaggregler også i sverige. Dvs. opp 08 og ned 21. Noen som kan svare på hva jeg skal gjøre med det svenske gjesteflagget ??? - Skal det tas ned også ? Jeg praktiserte det slik i sommer: 0800 - Opp med det norske - deretter svensk gjesteflagg 2100 - Ned med det norske - deretter svensk gjesteflagg Skal gjesteflagget henge hele døgnet ?? Forøvrig lot jeg det svenske flagget henge oppe til kl. 2100 - selv om jeg passerte grensen til Norge kl. 1200. - Stemmer det at gjesteflagget skal henge ut dagen - eller til neste havn ? Hilsen S/Y Hybris Sitér dette innlegget Mvh Lars Røksund Radioinspektør Telenor Kystradio Link to post
Amorosa Svart 1.September.2003 Link til dette innlegget Svart 1.September.2003 Hei alle ! Jeg praktiserte det slik i sommer: 0800 - Opp med det norske - deretter svensk gjesteflagg 2100 - Ned med det norske - deretter svensk gjesteflagg Flagg er ikke enkelt men mener å ha lest et sted at ditt eget lands flagg er det viktigste. Dvs. først opp og sist ned. Morgen blir da korrekt, men kveld skal gjesteflagg ned før det norske. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.