Jump to content

Har noen kjennskap til Sønnak SN1100 båtbatteri.

Engers

Recommended Posts

Hei

Jeg skal bytte ut forbruksbatteriene i båten.  Jeg vil ha vanlig syre/bly batteri. Gjerne med skruer, så de kan etterfylles med vann ved behov. Jeg tenker å ha 2 stk. 180AH batterier.

Jeg har googlet til øynene er store og våte, og har bl.a. funnet et Sønnak batteri som heter SN1100.

Er det noen av dere som har erfaring med denne typen Sønnak batterier ? (SN serien )

Det finnes jo mange forskjellige merker av batterier, så det jeg  lurer på er om denne typen Sønnak batterier er bra.

Sønnak er jo et bra merke tror jeg.

Engers skrev 50 minutter siden:

Det finnes jo mange forskjellige merker av batterier, så det jeg  lurer på er om denne typen Sønnak batterier er bra.

Det største problemet er forskjellige båteiere,noen passer på batteriene sine slik att de holder lenge uansett merke mens det andre ytterpunktet er de som ødelegger selv de beste batteriene på kort tid.
Enten fordi de ikke vet bedre eller rett å slett ikke bryr seg før batteriene er kjørt nedenom og hjem.

Ja, dette har du nok rett i pipe.  De gamle Polar Åpne/syre/blybatteriene jeg skal bytte ut, har jeg hatt i 10 sesonger, og det er vel ikke så verst.  Jeg passer alltid på å ikke utlade dem for mye, og lader de opp så fort jeg har hatt et visst forbruk av dem.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...