Jump to content

Suzuki Dt90- død etter batteribytte

ilbis

Recommended Posts

Byttet batteri på båten i dag og resultatet ble en dt90 som det ikke er liv i. Det meste andre virker, stereo, lanterne ekkolodd. Da jeg vrir om tenningen skjer ingenting i instrumentene . Begynner mistenke at det kan ha gått en sikring på motoren. Noen andre som har vært borti dette? sett litt under panseret og finner flere sikringer . Finnes det noen hovedsikring på denne motoren? om noen vet, hvor sitter den?

mvh

Ilbis 

Muligens lurt å ta med årsmodell. Og gjerne et bilde så folk kan se om det er den typen motor de delvis kjenner til hvis det finnes flere ulike varianter slik det gjør med de mindre Suzuki 2-takterne hvor de eldste er grå og de noe nyere er svarte. Har selv Suzuki DT30 fra 2002/2003.

Kan det hende du har satt inn et nytt batteri som er dårlig slik at det gir strøm nok til småting, men ikke nok til start?

Jeg går også bare klikkelyd hvis jeg har lite strøm på batteriet. Men da er det jo bare å dra i snora på mine motorer.

Med dårlig batteri var det en periode før jeg byttet det hvor jeg fikk startet varm motor, mens kald motor ble for krevende og krevde snorstart.

Ksn du dra igang med snora og kjøre motoren varm og då stoppe og starte på varm motor?

Har du prøvd å montere det gamle batteriet og se om du får dyart eller var det helt dødt før byttet?

Har du prøvd med et batteri som er godt nok til å starte en bil?

Hei- Legger ut et par bilder. 

Den var ikke dødt før bytte, men batteriet begynte og bli dårlig og tok ikke lading godt nok  

Ja, jeg har prøvd med et annet batteri som er god nok til å starte bilen med, så det er nok strøm. 

Da jeg vrir om tenningen er instrumentene helt døde, jeg tror muligens det får strøm fra motoren, uten at jeg er helt sikker . Tenkte muligens det satt noen sikring på motoren som kunne ha gått. 

1.jpg.44941577624c9dde5b3951b8c47c4e2b.jpg2.jpg.4d6d3e086b5d3e09d4d4750603b11a6b.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...