Jump to content

Evinrude 70 2takter vil ikke starte

Cedervall

Recommended Posts

Hei, første innlegget på forumet her ?

har en evinrude 70hester 2takt som starter i 1 sekund for den brått dævver igjen… forgasserne er rene, bensinslanger og batteri er byttet. Visse ledninger i motor er også byttet.

har ikke peiling på hvordan årsmodell dette kan være.

noen som har vært borti lignende? 
takk på forhånd ?

Om du forsøker å starte motoren mens du med fingrene åpner og lukker stål-stagene som igjen åpner spjeldene til forgasserne. Da kan du muligens klare å få blåst igjennom uren bensin eller annet som kan ligge i systemet, evt om den har fått for mye olje/bensin.

Cedervall skrev for 19 timer siden:

Hei, første innlegget på forumet her ?

har en evinrude 70hester 2takt som starter i 1 sekund for den brått dævver igjen… forgasserne er rene, bensinslanger og batteri er byttet. Visse ledninger i motor er også byttet.

har ikke peiling på hvordan årsmodell dette kan være.

noen som har vært borti lignende? 
takk på forhånd ?

Er det dødmannsknapp på motor eller kontrollboks? Hvis den er dratt ut eller står feil så kan det være årsaken. 

tenker også at siden det stopper så fort og konsekvent, at det er noe elektrisk

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Takk for svar KEH men det ser ut til at det er powerpacken, har prøvd å måle meg litt frem og det ser ut til at det ikke går strøm igjennom til coilene. I ettertid har jeg prøvd enda en powerpack med samme resultat ?

Sjekket jording coil og kontakt punkt inne i ledninger? Dette gjorde at min ikke fungerte gikk ujevnt og mest på en sylinder . Renset kontakter og fikset jord og tok av plugghette gjorde opp igjen kontakt punkt ledning da den og var dårlig så vart det i orden .Har du service manual kan du se verdier ved måle ohm av coil osv . 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...