Jump to content

God båtkikkert til under kr. 2000?

Quicksilver boat

Recommended Posts

Jeg har Optisan i sortimentet. Med og uten kompass. Med autofokus  og manuell fokus. Bak 4, nitrogenfylt. 
Ta kontakt for båtplassen pris. 
IMG_2733.png.94839a7f220a7e3bbc63fd74013b9d97.png

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Quicksilver boat skrev for 22 timer siden:

Fint om noen kan anbefale en god båtkikkert til pris under kr. 2000,-

Vanntett og støtsikker. 

Chilli Solbris skrev for 11 timer siden:

Jeg har Optisan i sortimentet. Med og uten kompass. Med autofokus  og manuell fokus. Bak 4, nitrogenfylt. 
Ta kontakt for båtplassen pris. 

2. "Annonser" :

Forumet skal være til nytte for alle, innlegg med annonsepreg er ikke tillatt.

Jannmar skrev 26 minutter siden:

2. "Annonser" :

Det er da vitterlig mange innlegg med spørsmål av denne art. 

Mvh

Solbris II

Jannmar skrev 1 time siden:

2. "Annonser" :

Det var vel strengt tatt @Pequod som «inviterte» @Chilli Solbris til å svare, ved å antyde at Chilli hadde slike produkter. Chilli la ikke ut sin melding uoppfordret (som reklame ofte er).

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Popeye70 skrev 55 minutter siden:

Det var vel strengt tatt @Pequod som «inviterte» @Chilli Solbris til å svare, ved å antyde at Chilli hadde slike produkter. Chilli la ikke ut sin melding uoppfordret (som reklame ofte er).

Det er korrekt! Jeg er uhyre forsiktig på det området der! Er ikke ofte jeg nevner det i egen tråd heller. Men jeg svarer på direkte forespørsler og kan det gavne medlemmene positivt er det etter mitt skjønn bra. Jeg er ikke i nærheten av å promotere noe aktivt. 

Mvh

Solbris II

Jannmar skrev for 5 timer siden:

2. "Annonser" :

Nå synes jeg ærlig talt at du leser dette som fanden leser bibelen. Jeg har sett adskillig verre regelbrudd på dette forumet enn det du prøver å gjøre dette til!

Og som andre påpeker, så var det jeg som bragte @Chilli Solbris inn i dette, og hans svar er så langt fra "annonse" som det er mulig å komme. Dette blir bare tullete.

Chilli Solbris skrev 26 minutter siden:

Som et svar på et direkte spørsmål!!!!

Hvilket direkte spørsmål?

Chilli Solbris skrev 26 minutter siden:

Og hvor er kommentaren din på linken til Biltema-kikkerten @Jannmar???

Skjerp deg!

Linken til Biltema-kikkerten er en link til et produkt som TS etterspør. Helt greit. 

Det hadde stilt seg annerledes om det var Biltema selv (forhandleren) som hadde annonsert på baatplassen.

På samme måte er det vel heller ikke tillatt for deg (som forhandler) å legge ut annonser på baatplassen. 

Hulda skrev 14 minutter siden:

Enig. Jeg burde vært tiltalt, så mye som jeg har reklamert for Biltema. Det å finne frem til rimelige og anvendbare produkter må være en av grunnene til at et slikt utmerket forum som dette kan overleve.

Tiltalen frafalles.

Det er vel ikke du som forhandler Biltemas produkter.

Det blir en vesensforskjell på å vise til produkter (og forhandlere) i markedet, og det å annonsere for produkter man selv forhandler.

Jannmar skrev 46 minutter siden:

Hvilket direkte spørsmål?

Linken til Biltema-kikkerten er en link til et produkt som TS etterspør. Helt greit. 

Det hadde stilt seg annerledes om det var Biltema selv (forhandleren) som hadde annonsert på baatplassen.

På samme måte er det vel heller ikke tillatt for deg (som forhandler) å legge ut annonser på baatplassen. 

Så du mener at jeg som bruker av Baatplassen skal være fratatt muligheten til å svare til BP’s medlemmer om varer jeg synes er gode bare fordi jeg forhandler dem? Vel jeg skulle bært enig om jeg aktivt oppsøker dette forumet for å reklamere for mine produkter. Hvis du har lest et snev av mine innlegg tror jeg du må lete godt mellom hver gang jeg er inne på egne produkter. 
Hvis jeg kan bidra til at BPs medlemmer ikke betaler for mye for en vare uansett hvor de kjøper dem så har jeg oppnådd noe!

Jeg henviser gladelig til Seatronic, Maritim, Best Marin, Seasea, Thansen eller Biltema om de har noe jeg ikke har eller de har et bedre eller billigere produkt enn det jeg har!

Jeg bruker av min tid på dette! Skulle det vært grunnlag for god profitt er i hvert fall ikke Baatplassen stedet hvor jeg skal kaste vekk tiden på å forsøke med aktiv reklamering eller profittjag! Det lille jeg legger ut her utgjør ikke promille av fortjeneste en gang. Av den enkle grunn at BP pris betyr nesten null og niks i påslag. 
Eksempel:

Jeg selger en kikkert med fortjeneste på 200 kr etter pakking, porto og emballasje. Jeg bruker tid på å kjøre til lageret, pakke og dra til posten. Før det har jeg sittet på nettet og brukt tid på å kjøpe pakkelapper fra posten. 
200 kr skal altså dekke tidsbruk på, i dette tilfellet, ca 1 time. Jaggu godt timesbetalt!!!

Jeg har ikke snev av dårlig samvittighet fir det jeg svarer på her!

Trådstarter har etterlyst en god kikkert til en pris under 2000,-! Det har han fått! Både fra meg og fra en annen som linker til Biltema!

Om noen andre ønsker å linke til hvem som helst andre så gjør de det! Det plager ikke meg!

Jeg har vært med på å gi trådstarter et valg!

Har til og med bedt han ta kontakt i pm for ikke å dra reklameringen for langt!

Reklameringen for meg og min lille nettbutikk har du stått for! 
Takk for omtalen og god sommer!

Neste gang du ser noe fra meg @Jannmar så hopp over det! Det vil være det enkleste for oss begge!???

Mvh

Solbris II

Sjøbliss skrev 17 minutter siden:

J*vla kikkertpusher @Chilli Solbris ???

La oss være enige om at alle er uenige om at dette er over streken å reagere på. La oss heller krangle om noe viktig. 

Tiltredes!????

Mvh

Solbris II

Jeg har en kompis som driver butikk og har div. båtrelatert utstyr "i sortimentet". 

Han kunne tenke seg å bli medlem på baatplassen (han har båt) og få litt ekstra omsetning her.

Mitt/mine innlegg var med tanke på å få klarhet i hvor landet ligger i så henseende.

Det ser ut i fra de svarene som er gitt, og antallet utropstegn, som at det er greit å drive en smule reklame for og markedsføre egne produkter her.

Jeg er ikke sikker, så det beste hadde vært om @Moderator kom på banen, og ga en forklaring som ikke er til å misforstå, før jeg bringer det videre til kompisen.

Til @Moderator : Hva innebærer det at "innlegg med annonsepreg er ikke tillatt"?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...