Jump to content

Yamaha 130hk 2-takt 1998, tåler den E10?

TerjeHedmark

Recommended Posts

Hvis motoren ikke er godkjent for E10 så kan det bli kostbart å bruke denne bensinen.
Nei, det hjelper ikke med tilsetninger da materialene som er brukt i drivstoffsystemet antagelig ikke tåler etanol.
Drivstoff tilsetning er laget for de motorene som er godkjent av produsenten til å gå på E10 og ikke for att alt gammelt rask kan benytte E10

TerjeHedmark  Jeg fikk en mail om E10 bensinen fra Maritim, den forklarer greit hva vi som har gamle totakter påhengere bør kjøre med av bensintype. Jeg har også snakket med min Mercury forhandler (som jeg oppfatter som meget kunnskapsrik) om dette nye problemet. Jeg fikk rådet å fylle blyfri 98 oktan bensin. I tillegg er det anbefalt  å tilsette en stabilisator (som gjerne er plastflasker med 500 ml) i bensinen. Snakk med din lokale Yamaha forhandler, de er de rette

til å gi anbefalinger, da unngår du garantert sånne svar som over her "antagelig ikke tåler" og "alt gammelt rask".

vinyler59 skrev On 12.7.2023 at 20.15:

TerjeHedmark  Jeg fikk en mail om E10 bensinen fra Maritim, den forklarer greit hva vi som har gamle totakter påhengere bør kjøre med av bensintype. Jeg har også snakket med min Mercury forhandler (som jeg oppfatter som meget kunnskapsrik) om dette nye problemet. Jeg fikk rådet å fylle blyfri 98 oktan bensin. I tillegg er det anbefalt  å tilsette en stabilisator (som gjerne er plastflasker med 500 ml) i bensinen. Snakk med din lokale Yamaha forhandler, de er de rette

til å gi anbefalinger, da unngår du garantert sånne svar som over her "antagelig ikke tåler" og "alt gammelt rask".

Jeg skjønner. Skal kun bruke 98 oktan heretter 👍

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...